عصر خودرو

آغاز سفر‌ها علت اصلی افزایش قیمت مرغ در بازار

عصر بازار- اسداله نژاد گفت: طی روزهای اخیر قیمت مرغ در استان های شمالی به سبب ازدیاد تقاضا از سوی مسافران افزایش یافته است.

آغاز سفر‌ها علت اصلی افزایش قیمت مرغ در بازار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 8 هزار و 800 تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 13 هزار و 500 تومان است.

    وی افزود: طی روزهای اخیر قیمت مرغ در استان های شمالی به سبب ازدیاد تقاضای مسافران افزایش داشته است.

    اسداله نژاد درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: با توجه به بازگشایی رستوران، تالارهای پذیرایی و مراکز اقامتی و گردشگری پیش بینی می شود که قیمت مرغ در بازار متعادل شود.

    به گفته این‌مقام مسئول، قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده طی روزهای اخیر 500 تومان و مرغ گرم 800 تومان رشد داشته است.

    وی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده 11 هزار تومان و مرغ گرم 15 هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه نرخ فعلی مرغ جوابگوی هزینه های تولید نیست، انتظار می رود هرچه سریع تر به قیمت متعادل مرغ برسیم، در غیر این صورت به جهت زیان های سنگین مرغداران تولیدکنندگان قدرت تولید خود را از دست می دهند.

    اسداله نژاد ادامه داد: با استمرار زیان مرغداران، تولید مرغ در ماه های آتی کاهش خواهد یافت که با این وجود احتمال کمبود عرضه و حباب قیمت مرغ در روزهای آتی وجود دارد.

    نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی مرغ بیان کرد: بنابر آنچه که اعلام شد روزانه یک هزار و 500 تا 2 هزار تن مرغ باید از مرغداران خریداری شود، اما به سبب نوع قرارداد پشتیبانی امور دام مبنی بر خرید مرغ شیرینگ پک شده، مرغداران تمایلی به تحویل مرغ به پشتیبانی امور دام ندارند.

    به گفته این مقام مسئول، قیمت کنونی مرغ زنده با نرخ تمام شده تولید حدود 2 هزار تومان و مرغ گرم 2 هزار و 500 تا 3 هزار تومان فاصله دارد.

    نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی تعریفی ندارد، بیان کرد: در حال حاضر ذرت و کنجاله سویا در بازار آزاد با قیمت های غیر واقعی به مرغداران عرضه می شود، ضمن آنکه نرخ ریزمغذی و واکسن ها به علت حذف ارز دولتی نوسان چشمگیری داشتند که هر چه سریع تر باید چاره اندیشی در این خصوص شود.

    اسداله نژاد در پایان تصریح کرد: دستگاه های مسئول پشتیبانی امور دام باید در صدد رفع مشکل بحران نهاده های دامی باشند، در غیراین صورت مرغداران طی ماه های آتی دچار بحران خواهند شد.

    برچسب ها