عصر خودرو

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری:

کاهش سود بانکی امید را به بازار سرمایه بازگرداند

عصر بازار- زمانی که بهره بانکی حول و حوش ۲۵ درصد بود و سپرده گذاران در بانک بدون هیچ ریسکی سرمایه گذاری می‌کردند P/E بانکها حدود ۴ بود و بنابراین منطقی به نظر نمی‌رسید که مردم در بازار سرمایه با وجود ریسک هایی هم که دارد و از P/E بالاتری برخوردار است منابع خود را سرمایه گذاری کنند.

کاهش سود بانکی امید را به بازار سرمایه بازگرداند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، بهروز خدارحمی در خصوص کاهش نرخ سود بانکی و تاثیر آن بر بازار سرمایه اظهار داشت: به واسطه کاهش اخیر نرخ سود بانکی و روند کاهش سود بین بانکی در یک سال و نیم گذشته در مجموع این تصمیمات اثر خوبی بر بازار سرمایه خواهند داشت.

    وی افزود: تا قبل از تغییرات نرخ سود بانکی برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه ابهام بزرگی وجود داشت.

    خدارحمی تصریح کرد: زمانی که بهره بانکی حول و حوش 25 درصد بود و سپرده گذاران در بانک بدون هیچ ریسکی سرمایه گذاری می‌کردند P/E بانک‌ها حدود 4 بود و بنابراین منطقی به نظر نمی رسید که مردم در بازار سرمایه با وجود ریسک هایی هم که دارد و از P/E بالاتری برخوردار است منابع خود را سرمایه گذاری کنند.

    دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری خاطر نشان کرد: طبیعتا با این کاهش نرخ سود رابطه ها معقول تر خواهد شد چرا که در بازارهای سرمایه و مالی دنیا نیز نرخ بهره بدون ریسک کمتر از نرخ بهره همراه با ریسک است ، این در حالی است که متاسفانه در چند سال گذشته بازار مالی ما به دلیل بالا بودن نرخ بهره بانکی این گونه نبوده است و نکته دوم اینکه قاعده ای وجود دارد مبنی بر اینکه کاهش نرخ تورم ونرخ بهره بانکی باید فاصله معقولی با یکدیگر داشته باشند.

    خدارحمی در خاتمه افزود: حال با کاهش نرخ تورم در کشور و کاهش نرخ سود بانکی هر دوی این تصمیمات مؤید این است که این اتفاق منطقی وعقلایی است و مهم‌ترین اثری که بر بازار سرمایه خواهد داشت این است که بخشی از پول به سمت بازار و بخش مولد و بخش دیگر به سمت بازار سرمایه حرکت خواهد کرد و روند و سیاست کلی دولت کاهش نرخ بهره در بازار پول خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها