عصر خودرو

برداشت برگ سبز چای از ۳۷ هزار و ۸۰۰ تن گذشت؛

رشد ۱۰ درصدی برگ سبز چای در راه است

عصر بازار- جهان ساز گفت: ۳۷ هزار و ۸۰۰ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۱۷۲ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد.

رشد ۱۰ درصدی برگ سبز چای در راه است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای درباره آخرین وضعیت برداشت برگ سبز چای اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت 37 هزار و 800 تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 172 میلیارد تومان از چایکاران 2 استان گیلان و مازندران خریداری شده است.

    او افزود: پرداخت مطالبات پس از پایان چین اول به حساب چایکاران واریز می‌شود.

    جهان ساز قیمت خرید تضمینی هر کیلو برگ سبز چای درجه یک را 4 هزار و 600 تومان و درجه دو را 3 هزار و 300 تومان اعلام کرد.

    رئیس سازمان چای از رشد 10 درصدی تولید برگ سبز چای خبر داد و گفت: با وجود شرایط مساعد اقلیمی پیش‌بینی می‌شود که امسال 135 هزار تن برگ سبز چای تولید شود که از این میزان 30 هزار تن چای خشک استحصال می‌شود.

    جهان ساز با بیان اینکه سالیانه 105 هزار تن چای مورد نیاز کشور از تولید داخل تامین می‌شود، افزود: با احتساب 30 درصد این میزان از تولید داخل، مابقی از طریق واردات تامین می‌شود.

    او میزان واردات چای را تابع نوسان نرخ ارز اعلام کرد و افزود: با توجه به اعلام قیمت خرید تضمینی مناسب و احیای بخشی از باغات رها شده پیش‌بینی می‌شود که امسال نیاز به واردات تا حدودی کاهش یابد.

    جهان ساز در پایان تصریح کرد: امسال اعلام نرخ خرید تضمینی رضایت چایکاران را جلب کرده است که این امر در افزایش کمیت و کیفیت تولید تاثیرگذار خواهد بود.

    برچسب ها