عصر خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

سهم استان زنجان در تمام شاخص‌های صنعتی، بالاتر از میانگین کشوری است

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: استان زنجان حدود ۱.۳ درصد از مساحت و جمعیت کشور را دارد اما وضعیت این استان در بسیاری از ویژگی‌ها و شاخص‌ها بالاتر از میانگین کشوری است.

سهم استان زنجان در تمام شاخص‌های صنعتی، بالاتر از میانگین کشوری است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محسن صالحی‌نیا شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی اجرای طرح توسعه شرکت راشا کاسپین اظهار داشت: سهم استان زنجان به لحاظ اشتغال، شمار واحدهای در حال ساخت، شمار شهرک‌ها و نواحی صنعتی و زمین‌های ثبتی بیش از 2 درصد کشور است که نشان می‌دهد از منظر تولید و سرمایه‌گذاری، شرایط بهتری نسبت به استان‌های دیگر دارد.

    وی خاطرنشان کرد: سهم این استان از آب و برق تامینی در شهرک‌های صنعتی نیز به ترتیب بالای سه و چهار درصد است که گویای اقدامات بسیار مهم و تلاش‌های ارزنده در حوزه تولید و صنعت دارد.

    صالحی‌نیا گفت: سال گذشته برای بازگرداندن 1400 واحد تعطیل به چرخه تولید، هدفگذاری شده بود که در پایان سال با تحقق بیش از 92 درصدی، یک هزار و 334 واحد راکد به چرخه تولید بازگشت.

    وی افزود: از این میزان، 30 واحد تولیدی، شامل استان زنجان بود که در این بخش نیز سهم زنجان 2.4 درصد کشور است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در خصوص طرح توسعه شرکت راشا کاسپین، خاطرنشان کرد: برای کمک به رونق تولید و ایجاد اشتغال تا جایی که قانون اجازه دهد، مساعدت و همراهی لازم را با واحدهای تولیدی خواهیم داشت اما باید با منطق رفتار کرده و موارد قانونی نیز در نظر گرفته شود.

    صالحی‌نیا اظهار داشت: خواسته‌های مسؤولان این واحد تولیدی و پیشنهادات و دغدغه‌های مدیران دستگاه‌های مربوطه را به اتفاق و با هماهنگی، بررسی کرده و با جمع‌بندی در نهایت، اجرا و عملیاتی می‌کنیم.

    وی از اهتمام ویژه استاندار زنجان و اقدامات صورت‌گرفته در این استان در رابطه با تشکیل کارگروه جهش تولید و تدوین نقشه راه، قدردانی کرد.

    برچسب ها