عصر خودرو

حمایت ۱۴ میلیارد دلاری سوییس از بیکاران کرونایی

عصر بازار- دولت سوییس از تخصیص یک بسته حمایتی دیگر به افراد بیکار شده بر اثر کرونا خبر داد.

حمایت ۱۴ میلیارد دلاری سوییس از بیکاران کرونایی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، دولت سوییس اعلام کرد برای تامین مالی مربوط به بیمه بیکاری افرادی که بر اثر شیوع کرونا در این کشور شغل خو را از دست داده اند 14.2 میلیارد فرانک ( 14.3 میلیارد دلار) اعتبار دیگر در نظر می گیرد. شمار افراد متقاضی دریافت مزایای بیکاری در سوییس در نتیجه شیوع کرونا به طرز کم سابقه ای افزایش یافته  و این مساله کار شرکت های بیمه گر را دشوار کرده است. 

    طبق اعلام دولت سوییس، حمایت های مالی جدید هم شامل شاغلین استخدامی و هم افراد خود اشتغال خواهد شد اما در این مرحله اعتبارات تنها برای کسانی هزینه خواهد شد که درخواست خود را تا پیش از پایان ماه می ثبت کرده باشند و برای دریافت مزایا پس از این تاریخ باید درخواست جدید ثبت شود. 

     تا پایان ماه آوریل امسال نرخ بیکاری در سوئیس به 3.3 درصد افزایش پیدا کرده است که نسبت به ماه قبل آن 0.7 درصد بیشتر بوده و بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور از مارس سال 2017 تاکنون محسوب می‌شود.

    هم چنین مرکز آمار هلند اعلام کرد که شمار بیکاران این کشور تا پایان ماه آوریل با 41 هزار نفر افزایش به 314 هزار نفر رسید تا بدین ترتیب نرخ بیکاری با 0.5 درصد افزایش نسبت به ماه قبل به سطح 3.4 درصدی برسد که بیشترین نرخ بیکاری این کشور از نوامبر سال قبل تاکنون محسوب می‌شود.

    طی این مدت شمار شاغلان هلندی 160 هزار نفر کمتر شده و به هشت میلیون و 880 هزار نفر رسیده است. نرخ مشارکت نیز که نسبت جمعیت شاغل در بازه سنی 15 تا 64 سال را اندازه می گیرد به 70.3 درصد کاهش پیدا کرده که 0.9 درصد کمتر از رقم ثبت شده برای ماه قبل بوده است.

    متوسط نرخ بیکاری هلند در بازه زمانی 2003 تا 2020 معادل 5.18 درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به فوریه 2014 با 7.9 درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به مارس 2020 با 3.2 درصد بوده است.

    برچسب ها