عصر خودرو

اختصاص ۱ میلیارد یورو برای اعتبار خریدار و فروشنده در حوزه صادرات

عصر بازار- یک مقام مسئول از ارسال بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۹۹ از سوی وزارت صمت به معاون اول رئیس جمهور خبر داد و گفت: یک میلیارد یورو برای اعتبار خریدار و اعتبار فروشنده در نظر گرفته شد.

اختصاص ۱ میلیارد یورو برای اعتبار خریدار و فروشنده در حوزه صادرات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، احسان قمری از ارسال بسته حمایت از صادرات غیرنفتی از سوی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به معاون اول رئیس جمهور خبر داد و گفت: این بسته از خردادماه 99 اجرایی خواهد شد.

    وی افزود: در شرایطی که منابع بودجه‌ای محدود است، باید آن را به صورت هدفمند و کارا در بخش‌های مختلف صادراتی توزیع کرد؛ به خصوص اینکه امروز صادرکننده ایرانی به جایزه نیاز دارد، بلکه به زیرساختهای تجاری نیاز دارد تا بتواند صادرات مستمری داشته باشد.

    به گفته قمری، در بسته حمایتی سال 98 در مورد تسهیلات ریالی و ارزی پیش بینی‌هایی صورت گرفته بود؛ در حالیکه برای سال 99 هم منابع دیگری دیده شده است، این در حالی است که در سال 98 معادل دو هزار میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی در بانک‌های عامل سپرده گذاری شد و با تولیت سازمان توسعه تجارت ایران، صادرکنندگان از تسهیلات استفاده کردند.

    مدیرکل دفتر توسعه خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، اظهار داشت: هفته آینده با ابلاغ رئیس کل سازمان توسعه تجارت، اجرایی شدن پرداخت منابع ریالی صندوق توسعه ملی در سال 98 آغاز خواهد شد که در آن بانک پارسیان، ایران و ونزوئلا، توسعه تعاون، توسعه صادرات، صادرات ایران مشارکت کرده و بر این اساس، اهلیت صادرکنندگان تعیین شده و به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی خواهند کرد.

    قمری گفت: منابع بانکی، منابع بودجه‌ای و سایر منابع در سال 99 نیز به کمک صادرکنندگان خواهند داشت؛ این در حالی است که صندوق توسعه ملی نیز یک میلیارد یورو در قالب اعتبار خریدار و اعتبار فروشنده از سوی صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

    وی اظهار داشت: منابع بودجه‌ای در نظر گرفته شده 600 میلیارد تومان است که امیدواریم بتوانیم آن را برای حمایت از صادرات به خوبی تخصیص دهیم.

    قمری گفت: فرش، خدمات فنی و مهندسی و نیز محصولات دانش بنیان در اولویت دریافت تسهیلات از محل منابع بودجه‌ای هستند.

    کد خبر 4930146

    برچسب ها