عصر خودرو

افزایش تردد نفتکش‌های چینی؛

دومین پایانه ایران آماده میزبانی نفتکش‌های اروپایی شد

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به آمادگی دومین پایانه بزرگ نفتی ایران برای میزبانی نفتکش‌های اروپایی، گفت: هم اکنون نفتکش‌های چینی در این پایانه تردد می‌کنند.

دومین پایانه ایران آماده میزبانی نفتکش‌های اروپایی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، حمیدرضا کریمی در تشریح آخرین وضعیت توسعه پایانه‌های نفت و گاز سیری به عنوان دومین پایانه نفتی ایران پس از خارگ در خلیج فارس، گفت: همزمان با لغو تحریم‌های بین‌المللی و احتمال تردد کشتی‌های نفتکش خارجی در پایانه‌های نفتی کشور، هم‌اکنون پایانه نفت و گاز سیری آماده میزبانی نفتکش‌های اروپایی و آسیایی است.

    سرپرست پایانه نفت و گاز سیری در شرکت نفت فلات قاره با اعلام این که با توجه به ایجاد زیرساخت‌های مناسب، حتی امکان پهلوگیری و جداسازی کشتی‌های غول‌پیکر نفت‌کش VLCC با ظرفیت بیش از 300 هزار تن در پایانه سیری وجود دارد، تصریح کرد: اسکله‌های این پایانه از آب‌خور 32 متری برخوردار بوده و از این‌ رو محدودیتی برای پهلوگیری کشتی‌های نفتکش غول‌پیکر خارجی وجود ندارد.

    این مقام مسئول با بیان این که هم‌اکنون ظرفیتی معادل 4.5 میلیون بشکه برای ذخیره‌سازی انواع نفت خام در سطح جزیره سیری فراهم شده است، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون به طور متوسط ماهانه سه کشتی نفتکش در پایانه سیری پهلوگیری کرده‌اند و در مجموع سالانه بین 30 تا 36 فروند کشتی نفتکش در این پایانه اقدام به بارگیری نفت خام صادراتی کشور می‌کنند.

    وی با بیان این که هم‌اکنون در کنار تردد کشتی‌های نفتکش ایرانی، برخی از کشتی‌های نفتکش چینی در پایانه نفتی سیری تردد می‌کنند، افزود: از نظر عملیات دریایی و اجرای طرح‌های عملیاتی، هیچ‌گونه مشکلی برای پهلوگیری و جداسازی کشتی‌های نفتکش آسیایی و اروپایی در پایانه سیری وجود ندارد.

    کریمی از پایانه سیری به عنوان دومین پایانه بزرگ نفتی کشور در خلیج‌فارس پس از پایانه خارگ نام برد و افزود: در حال حاضر ظرفیتی به منظور پهلوگیری و جداسازی ماهانه 10 کشتی نفتکش در پایانه نفت و گاز سیری وجود دارد.

    وی در پایان با بیان اینکه هم‌اکنون هیچ‌گونه نفت خام در کشتی‌های نفتکش اطراف پایانه سیری ذخیره‌سازی نشده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون صادرات نفت خام، میعانات گازی و گاز مایع در پایانه سیری از طریق هشت بازوی بارگیری انجام می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها