عصر خودرو

رئیس سازمان بورس:

مسئولیت سود و زیان در بورس با سرمایه گذار است

آگاهانه وارد بورس شوید

عصر بازار- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار می‌گوید از آنجایی که سرمایه‌گذار مسئول سود و زیان در بازار سرمایه و بورس است، باید آگاهانه وارد بورس شود.

مسئولیت سود و زیان در بورس با سرمایه گذار است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره شرایط بازار بورس و امکان تداوم روند رو به رشد آن، گفت: از آنجایی که قیمت سهام یک شرکت تابع عومل مختلفی مانند شرایط داخلی شرکت، وضعیت صنعت، اقتصاد و... است، افراد باید پیش از ورود به بازار سرمایه و خرید و فروش سهام آموزش‌های لازم را ببینند.

    وی با بیان اینکه سرمایه گذاران باید در دوره های آموزشی برگزار شده در بازار سرمایه و بورس شرکت کرده و از پندهای آموزشی ارائه شده در صداوسیما برای خرید و فروش سهام استفاده کنند، افزود: فایل های آموزشی بسیاری در سایت های مختلف موجود است که مردم می توانند از آن استفاده کنند.

    مردم برای سرمایه گذاری در بورس به مشاوران دارای مجوز، صندوق سرمایه گذاری و شرکت‌های سبد گردان مراجعه کنند

    قالیباف با بیان اینکه سرمایه‌گذار مسئول سود و زیان در بازار سرمایه و بورس است، اظهار کرد: مردم باید آگاهانه وارد بورس شده و مطالعه داشته باشد در غیر این صورت به مشاوران دارای مجوز، صندوق سرمایه گذاری، شرکت‌های سبد گردان و ... مراجعه کرده و سرمایه گذاری غیرمستقسم انجام دهند.

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه هیچ فردی نمی تواند پیش بینی دقیقی از رشد یا سقوط سهام در بازار سرمایه و بورس داشته باشد، اضافه کرد: نوسان ذات بازار است و فردی که وارد آن می شود باید مسئولیت ضرر و زیان را بپذیرد.

    در چه شرایطی سرمایه گذاری در بورس منجر به زیان نمی‌شود؟

    وی با بیان اینکه علیرغم اینکه بازار سرمایه جزو بازارهای پیچیده است، برخی می‌پندارند فقط با دریافت کد بورسی، می توانند به راحتی در این بازار خرید و فروش کنند، ادامه داد: از آنجایی افرادی که در این بازار مشغول هستند، زیرک  و باهوش هستند بنابراین اگر فردی بدون اطلاعات دقیق وارد آن شود، دچار ضرر و زیان می شود.

    قالیباف با بیان اینکه مردم نباید پول موردنیاز برای نیازهای اساسی مانند خرید خودرو، مسکن و کسب و کار را  وارد بازار سرمایه و بورس کنند، تصریح کرد: مردم می‌توانند پولی که در بانک پس انداز کرده و به آن نیاز ندارند و مازاد بر نیاز است را وارد بازار سرمایه کنند تا دچار استرس و خسران نشوند./

    برچسب ها