عصر خودرو

ناامیدی طلا از منفی نشدن نرخ‌های بهره آمریکا

عصر بازار-قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی پس از این که رییس بانک مرکزی آمریکا احتمال نرخهای بهره منفی را اندک ارزیابی کرد، با کاهش روبه‌رو شد.

ناامیدی طلا از منفی نشدن نرخ‌های بهره آمریکا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.2 درصد کاهش، به 1712 دلار و 58 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته 0.8 درصد افزایش پیدا کرده بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش، به 1721 دلار و 60 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با 9 دلار و 60 سنت معادل 0.6 درصد افزایش، در 1716 دلار و 40 سنت بسته شده بود.

    به گفته آوتار ساندو، مدیر ارشد کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز، اظهارات پاول مبنی بر این که مایل نیست نرخهای بهره منفی شود، مانع صعود قیمت طلا شد با این حال مجموع اظهارات وی برای طلا مثبت است. قیمتها روز گذشته پس از این که پاول گفت اقتصادها به دلیل شیوع ویروس کرونا وضعیت خوبی ندارد و باید اقدامات محرک مالی بیشتری انجام داد، صعود پیدا کرده بودند.

    جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه وعده داد که از اختیارات بانک مرکزی در صورت لزوم استفاده خواهد کرد و خواستار هزینه مالی بیشتر برای کمک به اقتصاد کشور شد که از شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب دیده است.

    بانک مرکزی آمریکا به منظور تعدیل صدمات اقتصادی پاندمی کرونا، نرخ‌های خود را نزدیک صفر نگه داشته و تریلیون‌ها دلار نقدینگی را به بازارهای مالی تزریق کرده است. سایر بانک‌های مرکزی و دولتهای جهان نیز برای حمایت از اقتصادشان در برابر تبعات شیوع پاندمی کرونا، اقدامات مشابهی را به اجرا گذاشته‌اند. تحلیلگران می‌گویند اقدامات محرک مالی و پولی گسترده از قیمت طلا در بلندمدت پشتیبانی خواهد کرد. در سطح جهانی تدابیر محرک مالی به ارزش 15 تریلیون دلار برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع پاندمی ویروس کرونا به اجرا گذاشته شده است.

    بر اساس گزارش رویترز، همه نگاهها منتظر آمار هفتگی متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا به منظور ارزیابی دورنمای اقتصادی این کشور است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.8 درصد صعود کرد و به 1832 دلار و 71 سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 1.1 درصد کاهش، 15 دلار و 47 سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 1.3 درصد افزایش، در 766 دلار و 72 سنت ایستاد.

    برچسب ها