عصر خودرو

بر اساس پیش بینی ۲ موسسه معتبر سرمایه گذاری؛

رقم ۱۳۰۰ دلار روی طلا حک می شود

عصر بازار- موسسه معتبر بین المللی سرمایه گذاری پیش بینی کردند که قیمت جهانی طلا این پتانسیل را دارد که تا سطح ۱۳۰۰ دلار در هر اونس افزایش یابد.

رقم ۱۳۰۰ دلار روی طلا حک می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  بورس کالای ایران، موسسه سرمایه گذاری ای بی ان آمرو پیش بینی کرده است که طلا در شرایط کنونی به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و این احتمال وجود دارد که به زودی به سطح 1300 دلار در هر اونس افزایش یابد.

    همچنین این بانک بین المللی در گزارش چشم انداز 2016 میلادی خود که قبلا در ماه دسامبر منتشر شده بود، اعلام کرد که قیمت طلا تا سطح 900 دلاری کاهش می یابد، ولی در تازه ترین گزارش خود این پیش بینی را تغییر داده است.

    تحلیلگران این بانک معتقدند پیش بینی نسبت به قیمت طلا بر اساس تغییر انتظارات از وضعیت اقتصاد جهانی و اقدامات بانک های مرکزی بزرگ جهان تغییر کرده است.

    بر این اساس به نظر می رسد افت رشد اقتصادی جهان در شرایط کنونی ادامه خواهد یافت، اما اقتصاد جهان با رکود دیگری روبرو نخواهد شد.

    از سویی به نظر می رسد کاهش رشد اقتصادی در نهایت منجر به افت فشارهای تورمی خواهد شد که تلاش های بانک مرکزی جهان تاکنون برای افزایش نرخ تورم بی نتیجه بوده است. البته ممکن است کاهش نرخ تورم و افت رشد اقتصادی جهان می تواند در نهایت به نفع قیمت طلا باشد.

    از طرفی فدرال رزرو آمریکا نیز نسبت به اوضاع اقتصادی جهان ابراز نگرانی کرده و احتمالا فدرال رزرو قصد دارد برنامه افزایش نرخ بهره در سال 2016 میلادی را تغییر دهد.

    این مساله می تواند موجب کاهش بیشتر ارزش دلار آمریکا شود و در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا شود. بانک ای بی ان امرو پیش بینی کرد که میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به 1214 دلار خواهد رسید و این رقم سال آینده به 1300 دلار می رسد.

    موسسه مالی تی دی اس نیز اعلام کرد : انتظارات مربوط به اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان و تغییر برنامه فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده می تواند تاثیر مثبتی بر قیمت طلا داشته باشد و احتمالا قیمت طلا را تا 1300 دلار افزایش دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها