عصر خودرو

طی هفته منتهی به ١٣فوریه رقم خورد؛

روی زرد فلز سرخ در بورس لندن

عصر بازار- فلز سرخ هفته منتهی به ۱۳ فوریه را با روند نزولی قیمت پشت سر گذاشت، به طوری که در بورس فلزات لندن افت ۲.۸ درصدی را تجربه کرد و در کانال ۴۵۰۰ دلار بسته شد.

روی زرد فلز سرخ در بورس لندن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در هفته منتهی به 13 فوریه، عواملی چون موضع گیری های فدرال رزرو آمریکا، شاخص دلار و همچنین وضعیت اقتصاد جهانی از جمله فاکتورهای اصلی بودند که قیمت مس را هدایت کردند.

    هفته گذشته مس برای سه روز ابتدایی روندی نزولی را آغاز کرد. روز 11 فوریه تثبیت شد و 12 فوریه رشد کرد. گرچه از اواسط ژانویه بازار این فلز صعودی بود اما به دلیل فقدان پشتوانه بنیادی قوی، رالی مذکور دوامی نداشت.

    ضعف در اقتصاد جهانی و مازاد عرضه از جمله عواملی است که جلوی رشد بازار مس را می گیرد. اخبار دریافتی از تولیدکنندگان بزرگی چون فری پورت مک روران درباره روند صادرات این شرکت ها، نگرانی از مازاد عرضه را تشدید کرد.

    روز جمعه با توجه به رشد بازار نفت و سهام، قیمت مس هم بهبود داشت. کل هفته قبل معامله گران چینی در بازار حضور نداشتند و از 15 فوریه فعالیت خود را از سر گرفتند. روز 15 فوریه نیز معامله گران آمریکایی تعطیل بودند. این شرایط نیز بر افزایش نوسان پذیری بازار طی هفته گذشته تاثیرگذار بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها