عصر خودرو

تسهیل و شفاف‌سازی صدور معافیت حقوق گمرکی تجهیزات و ماشین آلات صنعتی

عصر بازار- مراحل صدور و اعمال مجوزهای معافیت از پرداخت حقوق ورودی برای ماشین آلات و تجهیزات خط تولید با توافق وزارت صنعت و گمرک در راستای تحقق شعار سال "جهش تولید"، تسهیل و شفاف سازی شد.

تسهیل و شفاف‌سازی صدور معافیت حقوق گمرکی تجهیزات و ماشین آلات صنعتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، سرپرست معاونت امور صنایع این وزارتخانه امروز (چهارشنبه) در نشست مشترک با "مهرداد جمال ارونقی" معاون فنی و امور گمرکی گمرک، از اتخاذ تدابیری برای ترغیب سرمایه گذاران به حضور در عرصه های صنعتی خبر داد.

    وی گفت: طی توافق با گمرک فرایند ورود تجهیزات خطوط تولید، تسهیل و معافیت هایی برای صنعتگرانی که برای توسعه سرمایه گذاری در بخش صنعت نیازمند واردات ماشین آلات وتجهیزات صنعتی هستند، در نظر گرفته شد.

    "مهدی صادقی نیارکی"، تحقق جهش تولید را مستلزم بهبود مستمر فضای کسب وکار و کاهش بروکراسی اداری برشمرد و افزود: با توافق انجام شده بین وزارت صنعت و گمرک، علاوه بر جلوگیری از سردرگمی واحدهای تولیدی، مراحل صدور مجوزهای معافیت از پرداخت حقوق ورودی نیز شفاف سازی شد.

    وی، معافیت حقوق گمرکی را در کاهش هزینه سرمایه گذاری صنعتی و ترغیب تولیدکنندگان به عرصه تولید موثر برشمرد و ادامه داد: تکمیل خطوط تولید نیازمند تجهیزات و ماشین آلات صنعتی است و تسهیل این فرآیند، شرایط رابرای تسریع در تکمیل خطوط تولید و افزایش اشتغالزایی فراهم می کند.

    سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت در ادامه با اشاره به توافق انجام شده با گمرک، توضیح داد: ماشین آلات خط تولید، تجهیزات اصلی و جانبی خط تولید، انواع قالب، ابزار آلات مخصوص و ملزومات سرمایه ای خط تولید با تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز گمرک مشمول معافیت از پرداخت حقوق ورودی موضوع بند (غ) ماده 119 قانون امور گمرکی هستند.

    به گزارش ایرنا، علاوه بر معافیت های ذکر شده در جدول تعرفه گمرکی، ضمیمه آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و معافیت های دیگری که به موجب قوانین، تصویب نامه ها، موافقتنامه ها و قراردادهای مصوب مجلس شورای اسلامی برقرار شده، برخی موارد نیز از پرداخت حقوق ورودی معاف هستند که مطابق بند (غ) ماده 119 قانون امور گمرکی، واردات ماشین آلات خط تولید به تشخیص وزارت صنعت توسط واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مجاز را شامل می شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو