عصر خودرو

عضو کمیسیون عمران مجلس:

بازار سرمایه راهگشای مشکلات بخش مسکن

عصر بازار- عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای تامین مالی بخش مسکن از طریق بورس، گفت: در شرایط کنونی یکی از مشکلات بازار ساخت و ساز مسکن، موضوع تأمین مالی و جذب سرمایه در این بخش است، حال بهره گیری از بورس برای جذب سرمایه می تواند در رفع این مشکل رهگشا باشد.

بازار سرمایه راهگشای مشکلات بخش مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، فرج‌الله رجبی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تامین مالی بخش مسکن از طریق بورس حجم عظیمی از اعتبارات و سرمایه ها را به سمت بازار تولید مسکن سوق خواهد داد و این مسئله قطعا موجب سرعت گرفتن و رونق بازار مسکن خواهد شد.

    وی گفت: نکته مهم این است که در فرآیند تامین مالی بخش مسکن از طریق بورس نباید تعجیل صورت گیرد، وزارت راه و شهرسازی قبل از اجرای این طرح، باید تمام جوانب آن را مورد بررسی قرار دهد. در شرایط کنونی شتاب بازار بورس برای برخی از صاحب نظران محل دغدغه و تأمل است، از این رو روند عرضه سهام ساخت و ساز مسکن باید با نگاه کلان و کارشناسی صورت گیرد.

    هدایت نقدینگی به سمت بورس و سرمایه گذاری افراد در بخش ساخت و ساز مسکن بسیار مثبت استاین نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: هدایت نقدینگی انباشت شده در بانک ها به سمت بورس و سرمایه گذاری افراد در بخش ساخت و ساز مسکن بسیار مثبت و مفید است، با این اقدام هم حوزه تولید کشور با تزریق سرمایه جان تازه ای می گیرد و هم اینکه سرمایه گذاران به یک سود منطقی دست پیدا می کنند.

    رجبی گفت: از طرف دیگر در شرایط کنونی کشور با مشکل کمبود مسکن مواجه است، حال با تامین مالی بخش مسکن از طریق بورس و اجرای پروژه های مسکن سازی می توان بخش اعظمی از مشکل کمبود مسکن را برطرف کرد.

    برچسب ها