عصر خودرو

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی:

قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ در بازار به ۸ هزارتومان رسید

عصر بازار- رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران از تداوم افت قیمت تخم مرغ و گوشت مرغ در پی شیوع ویروس کرونا خبرداد و گفت: امروز قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف‌کنندگان در بازار به هشت هزارتومان رسید.

قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ در بازار به ۸ هزارتومان رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «مهدی یوسف‌خانی» روز دوشنبه افزود: در پی شیوع بیماری کووید - 19، کاهش 50 درصدی تقاضا، پایین بودن حجم صادرات و تعطیلی رستوران ها ، تالارها و هتل‌ها موجب افت قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ شده است .

    وی با بیان اینکه کاهش قیمت گوشت مرغ به 1.5 تا دو ماه اخیر برمی گردد، اظهارداشت: افت قیمت تخم مرغ از اواسط هفته گذشته شروع شده و همچنان روند کاهشی به خود گرفته است.

    رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران بخشی از این مشکل را نبود خریدار در بازار صادراتی عنوان کرد و گفت: با وجود گشایش بازارهای صادراتی اما به دلیل نبود خریدار همچنان صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ ما با مشکل روبرو است.

    یوسفخانی تصریح کرد: البته  جلوگیری از عدم پاک سازی و قطعه بندی مرغ در واحدهای خرده فروشی نیز بر بازار مصرف خانگی این محصول تاثیر داشته است.

    وی افزود: امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب واحدهای پرورشی به طور میانگین هفت هزار و 200 تومان، کشتارگاه 9 هزار و 900 تومان، تحویل درب واحدهای عمده فروشی 10 هزارو 100 تومان و در خرده فروشی ها 11 هزار تومان است.

    به گفته وی، همچنین امروز قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی به طور میانگین 6 هزارتومان، عمده فروشی هفت هزار تومان و خرده فروشی هشت هزارتومان است.

    برچسب ها