عصر خودرو

طی هفته گذشته به ثبت رسید؛

رشد ۲۲ درصدی ارزش معاملات گواهی سپرده کالایی بورس کالا

عصر بازار- معاملات هفته گذشته در بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در حالی به پایان رسید که ارزش معاملات نسبت به هفته پیش از آن با رشد ۲۲ درصدی رو به رو شد.

رشد ۲۲ درصدی ارزش معاملات گواهی سپرده کالایی بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، در شرایطی که حجم معاملات بازار گواهی سپرده کالایی به دو میلیون و 106 هزار ورقه بهادار مبتنی بر کالا رسید و با کاهش 8 درصدی نسبت به هفته پیش از آن رو به رو شد، ارزش معاملات با افزایش همراه شد.

    طی هفته ای که گذشت معامله گران بیش از 441 هزار گواهی سپرده سکه طلا را به ارزشی بیش از 3122 میلیارد و 643 میلون ریال خرید و فروش کردند که این آمارها به ترتیب 21 و 95 درصد از حجم و ارزش کل معاملات این بازار را تشکیل می داد.

    در جریان این معاملات، بیش از یک میلیون و 586 هزار گواهی سپرده کالایی زعفران نگین به ارزشی بیش از 126 میلیارد و 175 میلیون ریال خرید و فروش شد و به این ترتیب، 75 درصد از حجم کل و 4 درصد از ارزش کل معاملات انجام شده در هفته قبل به این دارایی پایه اختصاص یافت.

    همچنین تعداد 42 هزار و 293 گواهی سپرده زعفران پوشال معمولی نیز به ارزشی نزدیک به 3 میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفت.

    معامله گران بیش از 25 هزار گواهی سپرده پسته فندقی 32-30 را نیز معامله کردند تا ارزش 21 میلیارد و 335 میلیون ریالی به ثبت برسد.

    ارزش معاملات گواهی سپرده زیره سبز نیز از رقم 3 میلیارد و 860 میلیون ریال فراتر رفت و حجم 11 هزار و 572 هزار ورقه بهادار مبتنی بر کالا برای این محصول حوزه کشاورزی رقم خورد.

    برچسب ها