عصر خودرو

شاخص "مخارج دولت" کشورهای جهان ۲۰۱۶

عصر بازار- بنیاد هریتیج هر ساله درجه آزادی اقتصادی کشورهای جهان را اندازه گیری می کند و آنها را در ۵ گروه اقتصاد آزاد‘ اقتصاد تقریبا آزاد‘ اقتصاد آزاد متوسط‘ اقتصاد تقریبا بسته‘ و اقتصاد بسته طبقه بندی می نماید.

شاخص "مخارج دولت" کشورهای جهان ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، این بنیاد برای اندازه گیری درجه آزادی اقتصادی کشور ها از 10 شاخص استفاده می کند که شاخص "مخارج دولت" چهارمین شاخص از شاخصهای ده گانه است. میزان مخارج دولت (درصد از GDP) در بسیاری از مطالعات اقتصادی به عنوان یک متغیر واسطه‌ای و معیاری برای سنجش اندازه دولت استفاده می‌شود و زیاد بودن مخارج دولت نسبت به درآمد ملّی (G/GDP) نشان‌دهنده بزرگ‌تر بودن اندازه دولت است. هر چه این شاخص کوچکتر باشد نشانگر آزادی بیشتر است.

    در سال 2016 میلادی امتیاز ایران در این شاخص 93.2% می‌باشد که نسبت به سال 2015 میلادی اندکی  رشد کرده است (سال 2015=93%) و بالاتر از متوسط منطقه و جهان می‌باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها