عصر خودرو

انتقاد به اظهارنظر تبانی نرخ سود

رونمایی از برنامه عملیاتی بانک ها شنبه آینده

عصر بازار- رئیس شورای هماهنگی بانک ها با اشاره به سالروز ابلاغ خطوط اصلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: نظام بانکی در این زمینه کارهای اساسی را مدنظر دارد و شنبه آینده در جلسه مشترک شورای هماهنگی بانک های دولتی و کانون بانک های خصوصی، برنامه های عملیاتی بانک ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور رئیس بانک مرکزی رونمایی می شود.

رونمایی از برنامه عملیاتی بانک ها شنبه آینده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، عبدالناصر همتی در مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی نظام پیشنهادها در شبکه بانکی کشور که با حضور مدیران ارشد و کارشناسان نظام بانکی در سالن همایش های بانک سپه برگزار شد، افزود: برنامه های خوبی در این راستا پیش بینی شده است که در نهایت مسیر حرکت بانک ها متفاوت تر از گذشته و همراه با تحول خواهد شد.
    وی خواستار قرارگرفتن اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اولویت در موضوعات مورد بررسی دبیرخانه همایش ملی نظام پیشنهادها در شبکه بانکی کشور شد.

    ** توافق بانک ها برای کاهش نرخ سود برای اصلاح امور و ایجاد رونق کسب و کار
    همتی با انتقاد از برخی اظهارنظرها مبنی بر تبانی سیستم بانکی برای کاهش نرخ سود، گفت: سیستم بانکی علیه کسی تبانی نکرده است اگر اقدام مشترک برای کاهش نرخ تسهیلات و جلوگیری از رکود کسب و کار در کشور و تلاش مشترک برای کمک به رونق گرفتن اقتصاد را تبانی بنامیم، اشکالی ندارد.
    وی به حاکمیت کشور در بخش پول یعنی شورای پول و اعتبار اشاره و تاکید کرد: این حاکمیت نشانه تصمیم درست بانک ها برای اقتصاد کشور است.
    همتی گفت: واقعیت این است که با نرخ بالای تسهیلات، تولید در کشور راه نمی افتد و زمانی که نرخ تورم 13 درصد است، بسیاری از کالاها روی دست تولیدکنندگان مانده است و تولید کنندگان و فعالان به جای تولید سپرده کردن منابع خود در نزد بانک ها را ترجیح می دهند، این توافق می تواند سبب رونق کسب و کار در جامعه باشد.
    وی افزود: همه بانک ها لازم است این توافق را رعایت کنند؛ دولت، بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار مصمم هستند با بانک هایی که تخلف می کنند و این توافق را رعایت نمی کنند، مطابق مقررات برخورد کنند.
    همتی اظهار کرد: فرصت تاریخی برای ایجاد رونق در کسب و کار و اصلاح امور اقتصادی کشور ایجاد شده و واقعیت این است که هر بانکی بخواهد نرخ سودهای بالاتر از توافق پرداخت کند، وضعیت ترازنامه ای خوبی نخواهد داشت.
    مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه با تقدیر از برگزاری این همایش، به تبیین اهمیت نظام پیشنهادها در پیشبرد کار بانک ها پرداخت و ابراز داشت: برای موثر بودن نظام پیشنهادها در بانک ها باید ابتدا استراتژی های حرکتی بانک ها برای کارکنان تبیین شود تا آنها نیز بتوانند پیشنهادهای مفید و موثری برای بهبود امور بانک ها ارائه کنند.
    وی گفت: همکاران سیستم بانکی باید از استراتژی ها، سیاست ها، برنامه ها و وضعیت ترازنامه ای بانک ها مطلع باشند تا پیشنهادهای آنها نیز موثر باشد.
    همتی افزود: در کنار بررسی مسائل مبتلا به نظام پیشنهادها و نحوه ارتقای آن، باید ابتدا مسائل و مشکلات بانک ها به همکاران توضیح داده شود تا شناخت مناسبی از شرایط امروز بانک های خود داشته باشند و پیشنهادهای خوبی برای اصلاح امور بانک ها ارائه دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها