عصر خودرو

عضو اتاق بازرگانی تهران:

نوع نگاه به صاحبان کسب و کار باید تغییر کند

عصر بازار- عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید نوع نگاه به صاحبان کسب و کار در ایران باید تغییر کند، زیرا شرایطی که برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده‌ایم، مساعد نیست.

نوع نگاه به صاحبان کسب و کار باید تغییر کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمود نجفی عرب در خصوص موانع کسب و کار تصریح کرد: یکی از دلایلی که ما نمی‌توانیم در فضای کسب و کار موفق شویم، چارچوب نادرست فکری برخی از تصمیم گیران است. اگر بررسی کنیم کارهای خوبی انجام شده، ولی اقدامات برای بهبود فضای کسب و کار در همه‌ی دستگاه‌های اجرایی به درستی انجام نمی‌گیرد.

    وی افزود: در نگاه به متقاضیان کسب و کار اصل بر برائت نیست و باید مدرک سوء پیشینه بیاورد و فقط همین کسب مدرک سوء پیشینه 10 تا 15 روز زمان می‌برد. همچنین کسب و کار آنلاین که ماهیت آن بر سرعت است در کشور ما ساز و کارهای زمان‌بر و سنتی دارد که خود دستگاه‌ها باید این سازو کارها را تسهیل کنند.

    عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: مادامی که درکی از شرایط سخت فضای کسب و کار نداشته باشیم، مشکلات را خواهیم داشت و اولین زیان را حاکمیت می‌بیند که درامدهایش کاهش می‌یابد. در شرایط تحریم زمینه‌های توسعه کارآفرینی هست، ولی مجوزها دست و پاگیر هستند.

    وی افزود: برای بهبود فضای کسب و کار فقط دولت تاثیر گذار نیست و کل حاکمیت دخیل است. باید مقررات زدایی به شدت جدی گرفته شود و ما به تسهیل صدور مجوزها ورود کنیم. در جنگ اقتصادی بهترین راهکار، سرمایه گذاران هستند و قرار گرفتن ایران در رتبه 128 فضای کسب و کار در دنیا نشان دهنده این است که سرمایه گذار ما 128 گزینه بهتر دارد.

    به گفته نجفی عرب برای ایجاد اشتغال، باید فضای کسب و کار را بهبود بخشیده و سعی کنیم کشور را را به حوزه امنی برای سرمایه‌گذاری تبدیل کنیم.

    وی با اشاره به سامانه کسب و کار سککوک، نیز گفت: در پلتفرم سککوک، پولی رد و بدل نمی‌شود، در واقع هر واحدی که می‌خواهد قطعه‌ای را تولید کند و یا از جایی بگیرد و یا تاجری بخواهد داد و ستد کند، در این پلتفرم، عملی است. در چنین فرآیند تضمینی، کارِ تأمین منابع مالی به جای بانک صورت می‌گیرد که این اقدام، عملاً به عنوان یک ابتکار ملی، ما را با روح اقتصاد اسلامی نزدیک‌تر می‌کند.

    عضو اتاق بازرگانی تهران تشریح کرد: سامانه سککوک، می‌تواند امتیازات موثری برای حمایت از بنگاه‌ها و صنایع کوچک داشته باشد که مهم‌ترین آن، ایجاد تسهیلات درست در همان جایی است که می‌بایست قرار بگیرد. این اتفاق سبب می‌شود تا به طور بدیهی، بحث انحراف استفاده از تسهیلات به صفر برسد.

    برچسب ها