عصر خودرو

نخستین محموله گندم اهدایی هند از طریق چابهار به افغانستان رسید

عصر بازار- بندر چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: اولین محموله ۵ هزار تنی گندم اهدایی هند به افغانستان در سال ۹۹، از طریق بندر چابهار به مقصد رسید.

نخستین محموله گندم اهدایی هند از طریق چابهار به افغانستان رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، بهروز آقایی با بیان این که قرار است  محموله 75 هزار تنی گندم از طریق بندر چابهار به افغانستان ترانزیت شود، بیان کرد: اولین بخش از سری جدید کمک های انسان دوستانه دولت هند به مردم افغانستان 27 فروردین ماه در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت.

    وی ادامه داد: این محموله در قالب 203 کانتینر توسط کشتی نگار از شناورهای جمهوری اسلامی، وارد بندر چابهار شد که بلافاصله عملیات تخلیه و بارگیری این کالا با تجهیزات استراتژیک و مدرن این بندر بزرگ اقیانوسی استارت خورد.

    وی گفت: پس از هماهنگی با گمرک،  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و تمامی سازمان ها و مراکز ذیربط، تمام این 203 کانتینر توسط کامیون های تدارک دیده شده از سوی متصدی حمل، ظرف 12 روز پس از تخلیه از کشتی به مرز میلک -زرنج حمل و وارد کشور افغانستان شد.

    به گفته آقایی، تاکنون قریب به 61 کانتینر خالی از این محموله از طریق مرز زرنج - میلک به بندر شهید بهشتی چابهار بازگشته است.

    وی تصریح کرد: بازگشت کانتینرهای خالی باقیمانده به بندر چابهار با تخلیه تدریجی محموله اهدایی از طریق مرز میلک همچنان ادامه دارد و تمامی تلاش بر این است که محموله های بعدی بصورت حمل یکسره و در کوتاهترین زمان به کشور افغانستان ارسال شود.

    وی خاطرنشان کرد: تخلیه و حمل یکسره کالا از عوامل مهم افزایش ضریب بهره وری بنادر محسوب می شود که تسهیل و تسریع فرآیند قانونی خروج کالا، تشویق و تامین ناوگان حمل زمینی جهت انتقال کالا از بندر چابهار از شرایط تحقق این امر است.

    برچسب ها