عصر خودرو

اتهام پولشویی به یک بانک چینی در اسپانیا

عصر بازار- یکی از شعبه های معتبر اروپایی بانک چین در اسپانیا به اتهام یک برنامه پولشویی و فعالیت های غیرقانونی، از سوی ماموران قضایی این کشور مورد بازرسی ویژه قرار گرفت و چند تن از مسئولان این بانک نیز بازداشت شدند.

اتهام پولشویی به یک بانک چینی در اسپانیا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شعبه اروپایی بانک «تجارت و صنایع» چین متهم شده که مبلغی نزدیک به 40 میلیون یورو پولشویی کرده است.

    تازه ترین اخبار دریافتی از این بانک با نام اختصاری «اچ اس بی سی» حکایت از آن دارد که رئیس بانک و چند تن از معاونان و مسئولان آن توسط پلیس اسپانیا بازداشت شده اند.
    از سوی دیگر سفارت چین در اسپانیا با انتشار بیانیه ای ضمن تایید این اخبار اعلام کرده است که حق خود را برای ملاقات با بازداشت شدگان در صورت ضرورت محفوظ می دارد.
    «جو جیان» کنسول سفارت چین در گفت و گویی به اتباع این کشور تاکید کرد که لازم نیست نگران این مسایل باشند زیرا مسئولان موارد را موشکافی خواهند کرد تا حقی ضایع نشود.
    در همین حال تارنمای «چاینا ارگ» چین نیز گزارش کرده است که بانک مزبور مظنون به داشتن ارتباط با سامانه ها و صندوق های مالی است که در امور پولشویی، فرار از مالیات و انتقال پول از چین به طور غیرقانونی فعالیت داشته اند.
    سال گذشته میلادی اعلام شد که گروه های قاچاق پول که اعضای آن چینی هستند اقدام به نقل و انتقال غیرقانونی میلیون ها یورو پول از چین به اروپا کرده اند بی آنکه منشا این پول ها مشخص شده باشد.
    در همین حال این پول ها در شعبه بانک «اچ اس بی سی» چین واریز شده و مدیران و مسئولان بانک بی آنکه سرنخی از منشا پول ها بدست بیاورند بار دیگر آنها را به حساب این بانک در چین انتقال داده اند.
    پلیس اسپانیا کشف کرده است که گروه های چینی متخلف بعضا توانسته اند قوانین را دور زده و پول ها را به حساب های مختلف بانک واریز کنند.
    بانکی که ادعا شده در آن پولشویی صورت گرفته در شهر مادرید واقع شده است اما مسئولان این شهر حاضر به پاسخگویی به درخواست های رسانه های چین برای روشن شدن ماجرا نشده اند.
    اوایل تیر ماه سالجاری نیز مقامات قضایی ایتالیا در شهر میلان از تصمیم خود برای پیگرد قانونی مسئولان یکی از شعبه های بانک چین در این شهر و حدود 300 نفر به اتهام یک برنامه پولشویی خبر داده بود.
    مقامات قضایی در فلورانس ایتالیا اعلام کرده بودند که حدود 5 میلیارد و 100 میلیون دلار از این طریق از ایتالیا به چین منتقل شده است.
    مبارزه جدی با پولشویی در کشور چین نیز یکی از دغدغه های اصلی دولت پکن محسوب می شود و مقامات قضایی این کشور طی سالهای اخیر برخوردهای قابل توجهی با متخلفان داشته اند.
    در همین راستا سال گذشته میلادی دولت چین اعلام کرد که گروهی از پولشویان را شامل 56 نفر شناسایی کرده است و به دنبال آن از بستن 3 هزار حساب بانکی خبر داد که از طرق آنها یک میلیون و 300 هزار معامله غیرقانونی صورت گرفته بود.
    دولت چین ضمن مشارکت در مبارزه بین المللی چندجانبه با پولشویی، همچنان به تعمیق همکاری دو جانبه با کشورهایی از جمله آمریکا، روسیه، قزاقستان و کره جنوبی در این زمینه ادامه می دهد تا بتواند عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشد.
    بر اساس قانون چین اشخاص حقیقی نباید بیش از 50 هزار دلار در هر سال اقدام به تبادل ارز خارجی کنند اما به خاطر افزایش پولشویی در سال های اخیر ثروتمندان چینی توانسته اند میلیون ها دلار به جیب بزنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو