عصر خودرو

بعد از انتشار صورتجلسه فدرال‌رزرو

طلا همچنان بالای ۱۲۰۰ دلار باقی ماند

عصر بازار- در معاملات روز پنجشنبه قیمت طلا به روند رو به رشد شب گذشته خود ادامه داد. این در حالی بود که گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد که فدرال‌رزرو می‌تواند سرعت افزایش نرخ بهره‌ را آهسته کند.

طلا همچنان بالای ۱۲۰۰ دلار باقی ماند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، صورتجلسه آخرین نشست سیاستگذاری فدرال‌رزرو که در روز چهارشنبه منتشر شد نشان می‌دهد که سیاستگذاران آمریکا را در حال تغییر در نظر گرفته‌اند. بانک مرکزی به دلیل ترس از اینکه کندی رشد اقتصاد جهانی و کم‌ارزش شدن بازارهای مالی به اقتصاد آمریکا ضربه بزند، مسیر افزایش نرخ بهره در سال 2016 را برنامه‌ریزی کرده است.

    افزایش نرخ بهره آهسته‌تر موجب تقویت طلا خواهد شد. این فلز زرد، به دلیل ترش ناشی از افزایش نرخ بهره و کاهش درخواست این دارایی، سومین سال متوالی افت خود را در سال 2015 تجربه کرده بود. هر اونس طلا با اندکی تغییر یکهزار و 207 دلار و 30 سنت معامله شد.

    بارناباس گان، تحیلیگر OCBC بانک در سنگاپور اعلام کرد: «با وجود عدم قطعیت موجود در اقتصاد جهانی و صورتجلسه فدرال‌رزرو در روز گذشته،‌ قیمت طلا همچنان بالای سطح 1200 دلاری باقی خواهد ماند.»

    گان اعلام کرد که احتمال افزایش نرخ بهره در نیمه دوم سال جاری بسیار بیشتر از نیمه اول خواهد بود و قیمت طلا در نیمه دوم ممکن است کاهش پیدا کند.
    بانک مریل لینچ در روز چهارشنبه با توجه به آشفتگی‌های اخیر در بازار تعداد دفعات افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو را در سال جاری از سه و چهار مرتبه به دو مرتبه کاهش داد.
    جیمز بولارد رئیس فدرال‌رزرو سنت لوئیز روز چهارشنبه اعلام کرد: «با وجود نوسانات اخیر بازارهای سهام و انتظار کاهش تورم، ادامه‌دادن روند افزایش نرخ بهره چندان عاقلانه به نظر نمی‌رسد.» 

    بولارد یکی دیگر از مقامات فدرال رزرو است که در این هفته اظهار داشتند بانک مرکزی آمریکا در افزایش نرخ بهره نباید تعجیل به خرج دهد.
    این اظهارات موجب افزایش قیمت طلایی خواهد شد که هفته گذشته و در میان آشفتگی در بازارهای سهام با رسیدن به قیمت 1260 دلار و 60 سنت بالاترین سطح یک سال اخیر خود را تجربه کرده بود.

    با وجود این، بازارهای سهام در حال حاضر به یک پایداری نسبی رسیده‌اند. سهام آسیا در روز پنجشنبه رشد کرد و سهام آمریکا نیز با توجه به افزایش قیمت نفت و سهام انرژی در روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی تقویت شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها