عصر خودرو

پیش بینی روزنامۀ مالزیایی دربارۀ آینده ایران

مهمترین معامله‌های ایران با غرب کدامند؟

عصر بازار- یک روزنامۀ مالزیایی ضمن اشاره به موفقیت های اقتصادی دولت در دوره پسابرجام، آینده ایران را روشن پیش بینی کرده است.

مهمترین معامله‌های ایران با غرب کدامند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، روزنامه 'مالای میل' مالزی روز پنجشنبه، نوشت: ایرانیان در حالی سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیرند که دستیابی به توافق هسته ای و لغو تحریم ها از ماه جاری، مسیر اقتصاد ایران را به سمت یک اقتصاد شکوفاتر و توسعه یافته تر هموار کرده است.

    بر اساس این گزارش، این روزنامه مالزی در مطلبی با عنوان 'شکوفایی اقتصاد ایران در دوران پساتحریم'، با اشاره به سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آینده اقتصادی کشور را روشن ارزیابی کرد.

    'مالای میل' نوشت: لغو تحریم ها فرصت بی نظیری برای استفاده از ظرفیت های اقتصادی ایران ایجاد کرده است. به رغم پیامدهای زیان آور این تحریم های ظالمانه در سال های گذشته، اقتصاد ایران قدرت خود را به اثبات رساند.

    در ادامه این گزارش آمده است: به جرات می توان بیان کرد که جزء ایران هر اقتصادی دیگری، تاب مقاومت در مقابل چنین تحریم های ناعادلانه ای را نداشت. همان گونه که 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران گفته است پایداری و هوشیاری مردم ایران، سلاح تحریم ها را ناکارآمد کرد.

    مالای میل در ادامه نوشت: در حالی که کشورهای غربی کوهی از مشکلات را در مسیر پیشرفت ایران ایجاد کردند، سیاست خارجی دولت حسن روحانی با موفقیت توانست این مشکلات را از سر راه بردارد.

    این گزارش در ادامه به میانگین تورم 14.07 درصدی ایران در سال های 1957 تا 2015 اشاره کرد و نوشت: تا پایان ماه دسامبر سال گذشته نرخ تورم در این کشور به 12.2 درصد کاهش یافت و با روند تدریجی این میزان در حال کاهش یافت.

    'مالای میل' کاهش تورم را از موفقیت های دولت حسن روحانی عنوان کرد و نوشت که با تداوم این رویه می توان انتظار داشت که نرخ تورم در سال آینده تک رقمی شود. این موفقیت ها در حالی رخ داده که بهای جهانی نفت به یکی از پایین ترین مقادیر خود رسیده است.
    این روزنامه مالزیایی نوشت: با توجه به اینکه اقتصاد ایران در سال های گذشته تحت فشار تحریم های غرب قرار داشته، قرارگرفتن این کشور در شرایط اقتصادی مناسب نیاز به گذشت زمان دارد، اما توسعه اقتصادی چشمگیری در انتظار اقتصاد ایران است.

    این روزنامه در ادامه به برخی موفقیت های فعلی ایران در حوزه اقتصاد اشاره کرد و نوشت: توافقنامه های صنعتی ایران و روسیه به ارزش بیش از 40 میلیارد دلار، توافق خرید 128 فروند هواپیمای ایرباس به ارزش بیش از 25 میلیارد دلار و افزایش صادرات ایران نشان دهنده مسیر توسعه اقتصادی این کشور است.

    این گزارش در پایان با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف ایران از جمله بخش نفت و گاز، گردشگری، گردشگری پزشکی و منابع طبیعی، نوشت: در حالی که اقتصاد جهانی با بحران جدی مواجه است، ایران می تواند نقش مهمی در اقتصاد جهانی ایفا کند، از این رو، اقتصاد ایران در ماه های آینده اخبار صفحه نخست روزنامه ها خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها