عصر خودرو

صف‌آرایی فروشندگان در بازار

عصر بازار: این روزها گویا نمی‌توان پایانی برای کاهش پیوسته بازار سهام متصور شد چرا که دیروز برای پنجمین روز متوالی بورس تهران شاهد ریزش شاخص بود.

صف‌آرایی فروشندگان در بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در بازار دیروز معامله‌گران شاهد کاهش 607واحدی (معادل 9/ 0 درصد) شاخص  بودندتا این مؤلفه به سرعت در معرض سقوط به کانال 67هزار واحد قرار گیرد. دیروز در بازار هر چند پایان فصل مجامع انتظاراتی را برای بازگشت بازار ایجاد کرده بود اما این انتظارات تحت تاثیر فروش‌های احساسی معامله‌گران محقق نشد و همچنان بازار با مازاد عرضه مواجه بود؛ امری که به تشکیل صف‌های فروش و افت شدید شاخص منجر شد.  در همین حال نبود نقدینگی کافی در بازار نیز به وضعیت خراب بازار دامن زد. در بازار دیروز در گروه خودرویی اکثر نمادها با صف فروش مواجه بودند. در این گروه پارس خودرو در شرایطی با صف فروش 50میلیونی مواجه بود که وال استریت ژورنال از قول مدیرعامل شرکت پارس خودرو اعلام کرده مذاکراتی با رنو برای خرید کمتر از نیمی از سهام در جریان است. وال استریت ژورنال به نقل از یک مدیر شرکت بورسی پارس‌خودرو اعلام کرد رنو در حال مذاکره با این شرکت برای خرید بخشی از سهام آن است.

    این موضوع درحالی طی ماه‌های گذشته میان سهامداران شنیده شده که این شرکت به‌رغم برخورداری از زیان انباشته سنگین، طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته دارای خریداران متعددی بود اما امروز دارای صف فروش 49 میلیون سهمی شده است. در بازار دیروز در گروه لیزینگی نماد لیزینگ رایان سایپا در حالی با صف خرید سنگین و البته در ادامه بازار با عرضه سنگین مواجه شد که مدیرعامل این شرکت در نامه‌ای به بورس دلایل پوشش سود 39درصدی این شرکت در فصل نخست امسال را شفاف کرد. در گروه غذایی نیز دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی اعلام کرد: صنایع لبنی به دلیل نبود کشش در بازار، فعلا از افزایش قیمت محصولات لبنی صرف‌نظر کرده‌اند.

    برچسب ها