عصر خودرو

حمایت رئیس‌جمهور اکوادور از طرح کاهش قیمت نفت

عصر بازار- رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که رئیس‌جمهور اکوادور حمایت خود از طرح توافقی کشورهای عضو «اوپک» برای کاهش قیمت نفت را اعلام کرده است.

حمایت رئیس‌جمهور اکوادور از طرح کاهش قیمت نفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «رافائل کوره‌آ» رئیس‌جمهور اکوادور روز گذشته حمایت خود از توافق حاصل شده بین وزیر انرژی روسیه و وزرای انرژی برخی کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مبنی بر کاهش تولید این محصول را اعلام کرد.

    وی در دیدار با خبرنگاران در شهر «گوآیاکیل» در جنوب غربی اکوادور، ابراز امیدواری کرد که طی هفته‌های آینده خبرهای خوبی درباره ثبات بازار نفت به گوش جهانیان برسد.

    «کوره‌آ» افزود: اکوادور از تمامی توافق‌های حاصل شده بین روسیه و کشورهای عضو «اوپک» حمایت می‌کند.

    رئیس‌جمهور اکوادور همچنین تصریح کرد: کاهش قیمت نفت در بازار جهانی نه تنها بر اقتصاد کشورهای تولیدکننده این محصول تأثیرگذار بوده است بلکه کشورهای دیگر را نیز در دراز مدت تحت تأثیر قرار خواهد داد.

    «کوره‌آ» در ادامه افزود: شاید در کوتاه مدت بیشترین آسیب متوجه ما به عنوان کشورهای تولیدکننده نفت باشد اما در دراز مدت تمام افراد جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد زیرا سوخت‌های فسیلی ارزان قیمت سبب می‌شوند که بشر دیگر به دنبال کشف منابع جدید انرژی نباشد و راه‌حل مناسب برای جلوگیری از گرم شدن زمین را پیدا نکند.

    وی توافق حاصل شده بین روسیه، عربستان سعودی، قطر و ونزوئلا را اولین گام در جهت احیای قیمت نفت دانست و خواستار هماهنگی هرچه بیشتر بین کشورهای تولیدکننده این محصول شد.

    رئیس‌جمهور اکوادور برگزاری جلسه با ایران و عراق را نیز لازم و حائز اهمیت فراوان دانست.

    وی همچنین به کشورهای عضو و غیرعضو در سازمان «اوپک» پیشنهاد داد که برای رسیدن قیمت نفت به میزان واقعی خود، استخراج این محصول از معادن خود را تا 5 درصد کاهش دهند.

    قیمت نفت در سال 2015، 70 درصد کاهش یافت و همین موضوع سبب تلاش کشورهای تولیدکننده نفت برای ایجاد ثبات در بازار این محصول گردید.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو