عصر خودرو

جزئیات توافق گازی تهران-تفلیس؛

اولین قرارداد فصلی صادرات گاز ایران امضا می‌شود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز با اشاره به توافق و مذاکرات مقدماتی گازی ایران و گرجستان، گفت: با امضای قرارداد، ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز ایران به این کشور منطقه قفقاز صادر می‌شود.

اولین قرارداد فصلی صادرات گاز ایران امضا می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، علیرضا کاملی در تشریح مذاکرات گازی انجام شده با «کاخا کالادزه» وزیر انرژی گرجستان در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به روند مذاکرات، احتمال صادرات ٢۰۰ میلیون متر مکعب به گرجستان در یک دوره 8 ماهه قوت گرفته است.

    مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران با اعلام اینکه توافق گازی با گرجستان بر اساس توافق «برد-برد» خواهد بود، تصریح کرد: صادرات گاز به این کشور محور اصلی مذاکرات ایران و گرجستان در تهران به شمار می‌رود.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بخش خصوصی و دولتی گرجستان خواستار خرید گاز از ایران هستند، اطهار داشت: مذاکرات جدی با بخش خصوصی و دولتی گرجستان هم اکنون در حال انجام است و امیدواریم با توجه به توافق‌های انجام شده به زودی به نتیجه خوبی رسیده و صادرات گاز به این کشور نهایی شود.

    کاملی با یادآوری اینکه پیش بینی می‌کنیم از سال آینده صادرات گاز ایران به گرجستان آغاز شود، تاکید کرد: براساس توافق انجام شده، قرار است ٢۰۰ میلیون متر مکعب گاز در یک دوره 7 ماهه به این کشور صادر شود.

    مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران با بیان اینکه در این دوره 7 ماهه قرار است موضوع عملی بودن صادرات گاز به گرجستان بررسی شود، اظهارداشت: گرجستان باید مجوزهای لازم برای انتقال گاز را از مقام‌های ارمنستان دریافت کند.

    این مقام مسئول با اشاره به مزیت‌های اقتصادی صادرات گاز ایران به گرجستان، خاطرنشان کرد: اگر این موضوع برای دو کشور قطعی باشد، قرارداد میان مدت و بلند مدت با این کشور امضا می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها