عصر خودرو

مدیرعامل ایران ایر در گفت‌وگو با بلومبرگ:

ایران ایر بورسی می‌شود

عصر بازار- مدیرعامل ایران ایر با بیان این که شرکت بوئینگ در فروش هواپیما به ایران تعلل کرد از قصد ایران ایر برای ورود به بورس تهران خبر داد و گفت: بازه زمانی خاصی برای این موضوع تعیین نشده است.

ایران ایر بورسی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مدیرعامل شرکت ایران ایر اعلام کرد، این شرکت حتی بعد از ثبت سفارش خرید 118 فروند هواپیما از شرکت ایرباس به ارزش 27 میلیارد دلار مشکلی برای خرید هواپیما از شرکت بوئینگ ندارد.

    فرهاد پرورش که در مصاحبه با بلومبرگ سخن می گفت افزود: بوئینگ «مقداری عقب افتاده» و با توجه به اینکه این امکان وجود داشته که خزانه داری آمریکا از طریق اداره کنترل دارایی های خارجی خود مجوز صادرات به ایران را صادر کند، این شرکت می توانسته سریعتر عمل کند

    پرورش گفت: «ما همیشه فکر می کنیم بوئینگ 737 گزینه خوبی برای بازار داخلی ماست، اما این هواپیماها رقیبی به نام هواپیمای ایرباس ای 320 دارند... ما اخیرا یک قرارداد بزرگ برای خرید این نوع هواپیما امضا کرده ایم، اما این کار، ما را از امضای قرارداد با بوئینگ در زمینه برخی از محصولات این شرکت منع نمی کند.»

    پرورش در ادامه گفت: «فعلا 747 برای ما مناسب نیست، اما اگر ما ای 330 و ای 350 بخریم، می توانیم با این نوع هواپیماها هم پرواز کنیم... ما به هواپیما نیاز داریم و پتانسیل وجود دارد.»

    مدیرعامل ایران ایر گفت، این شرکت قصد دارد در نهایت در فهرست بورس تهران قرار گیرد، هرچند که باید ابتدا «شرایط مناسبی» فراهم شود و بازه زمانی خاصی برای این موضوع تعیین نشده است.

    علی عابدزاده، مدیر عامل سازمان هواپیمایی کشوری ایران هم گفت، مدرنیزه سازی صنعت هوانوردی ایران همچنین مستلزم خرید 160 هواپیمای منطقه ای و ارتقاء ده ها فرودگاه است.

    وی افزود، حدود 20 تا 80 فرودگاه غیرعملیاتی هستند و به طور کلی استاندارها باید ارتقاء پیدا کنند.

    وی گفت، ایران قصد دارد فرودگاه امام خمینی (ره) را به یک هاب منطقه ای تبدیل کند و  در حال گفت و گو با شرکت های بویگاس و آئروپورتس دی پاریس فرانسه برای هزینه اولیه 2.5 میلیارد دلاری در این زمینه است. فرودگاه مهرآباد تهران و فرودگاه هایی در شهرهای مشهد، اصفهان و تبریز هم جزو اولویت ها هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها