عصر خودرو

رویترز گزارش داد:

یک سوم شرکت‌های نفتی جهان در آستانه ورشکستگی

عصر بازار- تقریبا یک سوم شرکت‌های نفت و گاز جهان در سال‌جاری میلادی به دلیل قیمت پایین محصولات نفتی و کاهش درآمد و به دنبال آن ناتوانی در کاهش بدهی های خود، با خطر ورشکستگی روبرو هستند.

یک سوم شرکت‌های نفتی جهان در آستانه ورشکستگی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بررسی وضعیت بیش از 500 شرکت نفت و گاز در سراسر جهان نشان می‌دهد تقریبا یک سوم این شرکت‌ها در سال جاری میلادی به دلیل قیمت پایین محصولات نفتی و کاهش درآمد و به دنبال آن ناتوانی در پرداخت بدهی ها، با خطر ورشکستگی روبرو هستند.

    این در حالی است که وضعیت فعلی بازار جهانی نفت موجب شده است تا شرکت‌های نفت و گاز بوجه خود را کاهش و حاشیه سودشان تنزل پیدا کند و هزاران نفر از نیروهای خود را تعدیل کنند.

    در همین حال، از میان بیش از 500 شرکت نفتی در معرض خطر ورشکستگی، بدهی تقریبا 175 شرکت بیش از 150 میلیارد دلار است.

    بررسی های انجام شده نشان می دهد شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میادین نفتی که نیرو و تجهیزات برای حفاری چاه های نفتی فراهم می‌کنند، از خطر ورشکستگی کمتری برخوردار هستند.

    بر همین اساس از میان 53 شرکت آمریکایی در حوزه انرژی که در سه ماه پایانی سال گذشته میلادی با ورشکستگی روبرو شدند، فقط 14 شرکت ارائه دهنده خدمات نفتی در میان آنها دیده می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها