عصر خودرو

سقوط قیمت ها موجب شد؛

اژدهای زرد به دنبال کاهش تولید فلز سرخ

عصر بازار- تولید‌کنندگان مس در چین در حال اجرای اقدامات شدید با هدف ممانعت از سقوط‌های بیشتر قیمت این فلز هستند.

اژدهای زرد به دنبال کاهش تولید فلز سرخ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از  بورس کالای ایران، کاهش مستمر قیمت فلزات پایه، تولیدکنندگان مس چین را نیز مصمم ساخت تا به کاهش تولیدات خود بیندیشند.

    براساس تخمین این تحلیلگران،‌ ممکن است میزان تولید مس چین حدود 200 هزار تن معادل 5 درصد در اوایل سال جاری میلادی کاهش یابد. البته با وجود این پیش‌بینی‌ها همچنان شاهد نوسانات رو به پایین قیمت این فلز سرخ در 2 ماه اخیر بوده ایم.

    این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده که قیمت مس در بورس فلزات لندن و نیز در شانگهای کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح 6 سال اخیر خود رسیده است. به عقیده تحلیلگران بازار جهانی فلزات این ریزش در پی افت نرخ رشد اقتصادی و عرضه‌های بالا صورت گرفته است.

    رشد اقتصادی چین، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده این فلز سرخ رنگ و نیز تولید‌کننده برتر مس تصفیه شده در جهان، به 9/ 6 درصد، یعنی ضعیف‌ترین میزان خود از زمان بحران مالی تا‌کنون رسیده و تمامی بازارهای این کشور نیز همگام با این افت، تضعیف شده‌اند.

    بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی رویترز مس در حال حاضر در سطحی بیش از 20 درصد پایین‌تر از میزان متوسط پنج سال اخیر آن در حال معامله است.

    این روند نزولی ماه‌ها است که گریبانگیر فلز سرخ شده است. از سویی آمارها نشان می دهد  که فلز سرخ در طول رکود قبلی خود، بیش از یک سال و نیم گذشته را در شرایط نزولی به سر برده است.  بر این اساس باید دید این شرایط تا چه حد فعالان مس را نا امید خواهد کرد.

    بازار این فلز نیز همچون سایر بازارهای کالایی نیازمند تدوین برنامه‌ها و طرح‌هایی است که هرچه سریع‌تر عوامل رکودی و بحران‌ساز را حذف یا تعدیل کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها