عصر خودرو

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی:

افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی با اجرایی شدن برجام

۳۰ درصد پیشرفت صادرات در بهمن ماه

عصر بازار- شهریاری با بیان اینکه نفتای سبک با مشخصات یورو ۴ به کشورهای جنوب حاشیه خلیج فارس و بنزین به افغانستان صادر می‌شود، تصریح کرد: در بهمن ماه ۶۰ درصد به کردستان و افغانستان افزایش صادرات داشته‌ایم و ۴۰ درصد نیز به سمت بازار دبی و مسقط افزایش صادرات داشته‌ایم.

افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی با اجرایی شدن برجام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، مرتضی شهریاری عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با اشاره به اجرایی شدن برجام و تاثیر آن بر میزان صادرات فرآورده‌های نفتی گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم و سیاست‌هایی که در پیش گرفته شده و همچنین اجرایی شدن برجام فضا به گونه‌ای شده که قوانین غیر دستوری حاکم شده و کار‌ها بخصوص در بخش موارد نفتی و هیدروکربنی بر اساس استاندارد و ثبات و تخصصی‌تر انجام می‌شود.

    وی با بیان اینکه وضعیت صادرات نفت سفید، گاز و گازوئیل بهبود پیدا کرده، افزود: اکنون واحدهای تولیدی هم فعال‌تر شده‌اند و این بخاطر ثبات در برنامه ریزی‌های دولت است.

    شهریاری اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت تولید و صادرات رو به جلو است به طوری که در ماه جاری نسبت به دی ماه 30 درصد پیشرفت صادرات و عملیات داشته‌ایم.

    وی با بیان اینکه نفتای سبک با مشخصات یورو 4 به کشورهای جنوب حاشیه خلیج فارس و بنزین به افغانستان صادر می‌شود، تصریح کرد: در بهمن ماه 60 درصد به کردستان و افغانستان افزایش صادرات داشته‌ایم و 40 درصد نیز به سمت بازار دبی و مسقط افزایش صادرات داشته‌ایم.

    عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در ادامه یادآور شد: صادرات ما از نظر حجمی افزایش تنا‍‍‍ژ داشته اما سودمان به دلیل کاهش قیمت نفت حداقل بوده است.

    وی همچنین گفت: فعلا صادرات بخش خصوصی به بازار اروپا صفر است زیرا با توجه به بالا بودن قیمت برای این کشور‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها