عصر خودرو

استاندار هرمزگان؛

قابلیت صادرات ماسک و الکل را داریم

عصر بازار- استاندار هرمزگان گفت: آمار مبتلایان کرونا در هرمزگان در پی اجرای طرح‌های بیماریابی افزایش یافته، اما وضعیت استان در حالت پایدار است.

قابلیت صادرات ماسک و الکل را داریم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، «فریدون همتی» استاندار هرمزگان درباره وضعیت ابتلا به بیماری کرونا در این استان گفت: وضعیت ابتلا به کرونا در استان هرمزگان به دلیل بیماریابی سیر صعودی دارد. اکنون سیاست بیماریابی در دستور کار ستاد استان قرار گرفته و به جهت افزایش تست‌ها، تعداد بیماران هم رو به افزایش است، از این رو توصیه می‌شود، مردم همچنان نکات مهم بهداشتی عمل کنند.

    وی در پاسخ به این سوال که اکنون استان هرمزگان نسبت به اسفند و فرودین ماه چه وضعیتی دارد؟ گفت: در حال حاضر وضعیت استان پایدار است، اما تعداد مبتلایان بالاست. آمار مرگ و میر نسبت به قبل تغییر نکرده و مواردی که وجود دارد، اغلب دارای بیماری مزمن و زمینه‌ای بودند، اما تعداد بستری‌ها کاهش یافته است.

    استاندار هرمزگان به ریسک بالای برخی شهرستان‌های این استان اشاره کرد و گفت: برخی شهرستان‌ها مانند جاسک، بشاگرد، بندرلنگه و ابوموسی سفید و کم ریسک هستند، اما شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، قشم و حاجی آباد همچنان در ریسک بالا و متوسط قرار دارند.

    همتی با تاکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و موازین بهداشتی گفت: توصیه به مردم این است که از تجمع خودداری کنند. رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن الزامی است تا بتوان نسبت به کاهش بیماران کمک کرد. در حال حاضر تعداد موارد مثبت نسبت به اسفند ماه بیشتر شده، اما وضعیت پایدارتر است.

    وی در خصوص شناسایی بیماران و درمان آنها به شکل سرپایی گفت: بیماران اغلب سرپایی درمان می‌شوند و موارد بستری کمتر شده، اما همانطور که گفتم، آمار بیماران مثبت مبتلا به کرونا ویروس بیشتر شده است.

    استاندار هرمزگان افزود: با توجه به بازگشایی مشاغل احتمال افزایش آمار وجود دارد و اگر مردم و متصدیان فروش، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، بعد از بازگشایی احتمال اینکه دوباره تعداد مبتلایان کرونا افزایش یابد، زیاد است.

    همتی با اشاره به وضعیت تردد افراد در سطح شهر گفت: وضعیت تردد در سطح شهر مناسب است. مردم تقریبا با وسیله نقلیه شخصی تردد می‌کنند و در این زمینه چندان جای نگرانی نیست، اما برخی هم که خودرو ندارند و قطعا باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

    او درباره شرایط فعلی بیمارستان‌ها گفت: در زمینه تجهیزات بیمارستان و تامین تجهیزات مشکل خاصی وجود ندارد. روز سه شنبه دکتر حریرچی در استان ما حضور داشتند و با همراهی وی تامین کیت تشخیصی در هرمزگان روزانه به 700 عدد ارتقا پیدا کرد.

    استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در مجموع سفید نیست، اما تعدادی شهرستان‌ها از سوی وزارت بهداشت و درمان سفید اعلام شده که با این وجود مراقبت‌های لازم در حال انجام است. حمایت جهت بیماریابی و قرنطینه به عنوان پیشنهاد به دولت همچنان در دستور کار قرار گیرد.

    همتی با اشاره به دارا بودن قابلیت استان در صادرات ماسک و الکل گفت: وضعیت تامین تجهیزات مثل ماسک و الکل در استان در اسفند و اوایل شیوع بیماری سخت بود، اما مدتی است کارخانجات تولید مواد بهداشتی، اقدام به تولید الکل و ماسک کرده اند، تا جایی که حتی قابلیت صادرات نیز دارند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو