عصر خودرو

عضو هیات مدیره کارگزاری پارسیان در گفتگو با «عصر بازار»؛

احتمال کاهش مجدد نرخ سود سپرده بانکی توسط دولت

عصر بازار- نهاد های پولی همانند موسسات مالی اعتباری که لزوما ممکن است از نرخ های جدید طبعیت نکنند و پیشنهاد نرخ های بیشتری را دهند در نهایت سیستم بانکداری را دچار مشکل خواهد کرد.

احتمال کاهش مجدد نرخ سود سپرده بانکی توسط دولت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، ابراهیم عنایت عضو هیات مدیره کارگزاری پارسیان در خصوص کاهش نرخ سود سپرده بانکی اظهار داشت: کاهش نرخ تسهیلات اثر دو سویه برای بانک ها خواهد داشت. زیرا افرادی خواهان دریافت سود بالا برای سپرده ها هستند که بتوانند نرخ تورم را در کنار کسب سود پوشش دهند. همچنین، احتمال ترغیب این افراد جهت مقایسه با سایر فرصت های سرمایه گذاری وجود دارد و درصورتی که مشاهده شود کاهش 2 درصدی تاثیر منفی در پی دارد نقدینگی از سیستم بانکی خارج و به سمت سایر بازارها حرکت خواهد کرد.
    وی خاطرنشان کرد: نرخ تورم به طور متوسط کمتر از 14 درصد و 18 درصد هم نرخ سپرده می باشد. از همین رو این امر یک فاصله 4 درصدی را ایجاد می کند که برای سپرده گذار مطلوب ارزیابی می شود.
    ابراهیم عنایت افزود: نهاد های پولی همانند موسسات مالی اعتباری که لزوما ممکن است از نرخ های جدید طبعیت نکنند و پیشنهاد نرخ های بیشتری را دهند در نهایت سیستم بانکداری را دچار مشکل خواهد کرد.
    این کارشناس ارشد بازار سرمایه بیان کرد: در صورتی که بانک ها منابع مالی حاصل از سپرده ها را به اندازه کافی داشته باشند با کاهش نرخ بهره، تسهیلات ارائه ای به متقاضیان با نرخ کمتر خواهد شد که در نتیجه تقاضا در این حالت افزایشی می شود.
    وی  گفت: احتمال کاهش مجدد نرخ سود سپرده بانکی توسط دولت وجود دارد.
    عضو هیات مدیره کارگزاری پارسیان درباره روند حرکتی نقدینگی نیز بیان کرد: در شرایطی که نقدینگی وارد بانک نشود و افراد ریسک گریز به بورس نیایید، ممکن است پول ها جذب موسسات مالی اعتباری که با نرخ های پیشنهادی بالا همراه هستند شوند که در پی این اقدام برگشت اصل و سود پول به خطر می افتد زیرا خیلی از این موسسات تحت نظارت بانک مرکزی نبوده و خودسرانه عمل می کنند.
    ابراهیم عنایت تصریح کرد: به دلیل این که دانش مالی در بین برخی از مردم خیلی بالا نیست بعضی از افراد تحت تاثیر ریسک های وارده  در کنار اطلاعات دریافتی غلط جذب اینگونه موسسات و بازار غیر رسمی پول می شوند که در نهایت اصل سرمایه به خطر خواهد افتاد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها