عصر خودرو

جزئیات ذخیره‌سازی گسترده میعانات گازی در نفتکش‌های ایرانی

عصر بازار- ذخیره‌سازی گسترده میعانات گازی در کشتی‌ها منجر به شکل‌گیری صف طویل نفتکش‌ها از پایانه گازی عسلویه تا بندر سیراف در خلیج‌فارس شده است.

جزئیات ذخیره‌سازی گسترده میعانات گازی در نفتکش‌های ایرانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، در حال حاضر میعانات گازی تولیدی از فازهای پارس جنوبی در بیش از 40 کشتی نفتکش ذخیره‌سازی شده به طوری که هم‌اکنون صف کشتی‌های نفتکش حامل محموله‌های میعانات گازی فاز‌های پارس جنوبی در عسلویه مشاهده می‌شود.

    مشاهدات امروز از عسلویه حاکی از آن است هم‌اکنون بیش از 40 کشتی نفتکش در چند کیلومتری پایانه گاز عسلویه لنگراندازی کرده‌اند و گستره لنگر اندازی کشتی‌های نفتکش حامل میعانات گازی فازهای پارس جنوبی از پایانه گاز عسلویه تا پایان گاز بندر طاهری در سیراف امتداد یافته است.

    تمامی کشتی‌های پهلوگیری کرده در سواحل پایانه گاز عسلویه و بندر طاهری پر است و به نظر می‌رسد میعانات گازی تولید شده در فازهای پارس جنوبی در این کشتی‌های نفتکش، ذخیره‌سازی شده است.

    از سوی دیگر در حالی میعانات گازی تولیدی فازهای پارس جنوبی در کشتی‌های نفتکش اطراف پایانه گاز عسلویه ذخیره‌سازی شده است که حدود یک ماه قبل سید محسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرده بود در صورت لغو کامل تحریم‌ها به ویژه محدودیت‌های بانکی، موانع پیش‌روی صادرات میعانات گازی ایران برداشته خواهد شد.

    از سوی دیگر، اخیراً برخی از مسئولان شرکت پایانه‌های نفتی ایران تاکید کرده‌اند، چرا که اگر عملیات بارگیری میعانات گازی تولیدی فازهای پارس جنوبی در کشتی‌های نفتکش به سرعت انجام نشود، حتی امکان توقف تولید گاز در برخی از فازهای جنوبی وجود دارد.

    در طول یک سال گذشته تاکنون طرح فاز 12 پارس جنوبی با ظرفیت تولید روزانه حدود 70 تا 75 هزار بشکه میعانات گازی و طرح فاز 15، 16، 17 و 18 پارس جنوبی درمجموع با ظرفیت تولید روزانه 100 هزار بشکه میعانات گازی به بهره‌برداری رسیده است که پیش‌بینی می‌شود افزایش ظرفیت تولید میعانات گازی، یکی از دلایل ذخیره‌سازی گسترده این محصول گازی در کشتی‌های نفتکش باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها