عصر خودرو

یک نماینده مجلس پیش بینی کرد؛

روزهای روشن پیش روی صنعت نفت و گاز

عصر بازار- محدودیت دسترسی به تکنولوژی روز و نیز بخشی از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از جمله محدودیت‌ها در دوران تحریم بوده است که با اجرای برجام این محدودیت‌ها برطرف می‌شود.

روزهای روشن پیش روی صنعت نفت و گاز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، جعفر قادری، نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان مطلب فوق درباره اثر برجام در صنعت نفت و گاز گفت: با اجرایی شدن برجام محدودیت‌های پیشین در دسترسی به منابع مالی برطرف می‌شود و امکان بهره بردن از منابع داخلی و منابع خارجی برای اجرای طرح‌های نفت، گاز و پتروشیمی فراهم می شود و بدین ترتیب خواهیم توانست طرح‌ها و پروژه‌های بالادستی و پایین دستی را در نفت، گاز و پتروشیمی با سرعت بیشتری اجرا کنیم.

    وی در ادامه افزود: نکته دیگر این است که میزان فروش نفت خام و فرآورده‎های نفتی و صادرات گاز و همچنین صادرات فرآورده‌های پتروشیمی به راحتی بیشتری امکان‌پذیر می‌شود و این موضوع کمک می‌کند تا درآمد کشور از صادرات نفت، گاز و پتروشیمی نسبت به گذشته بیشتر شود و از محل این درآمدها، منابع مالی بیشتری برای تزریق به صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در کشور خواهیم داشت.

    قادری تصریح کرد: در دوران تحریم فعالان اقتصادی کشور به توانایی ‌های بالایی دست پیدا کرده‌اند که هم اکنون می ‌توانند وارد بازارهای کشورهای منطقه شوند و از شرایط این بازارها در جهت افزایش میزان اشتغال و درآمد در کشور بهره‌مند شوند. 

    نماینده مردم شیراز درباره فرصت‌ها و تهدیدهای ورود سرمایه‌گذران خارجی در صنایع نفت و گاز گفت: به همراه آوردن تکنولوژی‌های روز و نیز آن دسته از تکنولوژی ‌هایی که به سبب تحریم به آنها دسترسی نداشتیم، توسط سرمایه‌گذاران خارجی، از جمله فرصت ‌های ورود سرمایه گذار خارجی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است.

    وی ادامه داد: در کنار ورود سرمایه، امکان خرید محصولات در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی نیز فراهم می‌شود و همچنین این امکان فراهم می‌شود که ما بتوانیم در کنار فروش این محصولات، منابع بیشتری به دست بیاوریم. ما می‌توانیم از طریق دسترسی به تکنولوژی‌ های روز، عقب افتادگی‌ ها در این حوزه را جبران کنیم و نیروی انسانی ما می‌توانند با مهارتی که کسب کرده‌اند، همکاری‌های مشترکی با شرکت‌ها و صاحبان تکنولوژی داشته باشند.

    قادری با اشاره به تهدیدهای سرمایه گذاری خارجی گفت: تولیدکنندگان داخلی در شرایط رقابت با  تولیدکنندگان تجهیزات و نیز طراحان پروژه ‌های خارجی قرار می‌ گیرند که به روز نبودن تکنولوژی و بالا بودن هزینه ‌های تولید، مشکلاتی برای آنها ایجاد می کند. البته تولیدکنندگان و پیمانکاران داخلی می‌ توانند مشکل محدودیت منابع مالی را از طریق سرمایه ‎های خارجی در راستای ارتقاء فناوری برطرف سازند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها