عصر خودرو

خرید بی سابقه مرغ مازاد مرغداران؛

خرید تضمینی مرغ تا اطلاع ثانوی ادامه دارد

عصر بازار-عباسی معروفان گفت: تاکنون ۸۰ هزار تن مرغ مازاد تولیدکنندگان خریداری شده که این میزان خرید بی‌سابقه بوده است.

خرید تضمینی مرغ تا اطلاع ثانوی ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن عباسی معروفان مدیر عامل پشتیبانی امور دام‌کشور درباره آخرین وضعیت توزیع گوشت و مرغ طرح ضیافت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: پشتیبانی امور دام برای طرح تنظیم بازار ماه رمضان 25 هزار‌  تن مرغ و 15 هزار تن گوشت قرمز در نظر گرفته است که در صورت کمبود یا گرانی کالا در بازار اقدام به توزیع می‌کنیم.

    او قیمت هر گیلو گوشت مرغ منجمد تنظیم بازار ماه رمضان برای مصرف کننده را 12 هزار تومان و گوشت قرمز را 42 هزار تومان اعلام کرد.

    عباسی ادامه داد: تا زمانی که قیمت گوشت مرغ و گوشت قرمز در بازار متعادل است، اقدام به توزیع کالا‌های تنظیم بازار نمی‌کنیم تا تولیدکنندگان متضرر نشوند.

    پشتیبانی امور دام امکان خرید دام زنده را ندارد
    مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در بخش دیگر اظهارات خود درباره آخرین جزئیات خرید تضمینی مرغ مازاد مرغداران‌ بیان کرد: در بحث خرید تضمینی مرغ بیش از 80 هزار تن‌ مرغ مازاد تولیدکنندگان خریداری شده که این موضوع بی‌سابقه است.

    او قیمت خرید تضمینی هر کیلو مرغ لاین یک از مرغداران را 12 هزار و 700 تومان و لاین 2 را 13 هزار تومان اعلام کرد.

    این‌ مقام‌ مسئول از استمرار خرید تضمینی مرغ تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: خرید مازاد تولید مرغ تولیدکنندگان در سایز استاندارد 1.200 تا 1.800 گرم از مرغداران ادامه دارد. به تازگی به سبب فشار‌های وارده بر مرغداران در خصوص عدم فروش مرغ‌های تولیدی، در برخی مقاطع تا 2.200 گرم مرغ مازاد بنابر مجوز ستاد تنظیم بازار خریداری شد.

    به گفته عباسی معروفان، اگر مرغداران خواهان عرضه مرغ با وزن 3 تا 4 کیلو به پشتیبانی امور دام هستند، به سبب نبود استاندارد و مجوز خرید چنین کاری را انجام نمی‌دهیم.

    مدیر عامل پشتیبانی امور دام ادامه داد: با گسترش ویروس کرونا تمامی صنوف و تشکل‌ها متضرر شدند که مرغداران هم از این امر‌مستثنی نیستند، به همین خاطر با خرید مرغ مازاد و عدم توزیع در بازار داخل به دنبال جلوگیری از زیان آن‌ها هستیم.

    به گفته او، تا زمانی که قیمت مرغ در بازار مناسب است، وارد بازار نمی‌شویم و همواره برای صادرات مرغ‌های خریداری شده مجوز گرفتیم و به صادرکنندگان در این زمینه کمک می‌کنیم.

    مدیر عامل پشتیبانی‌امور دام در پایان با اشاره به اینکه امکان خرید دام زنده از دامداران وجود ندارد، تصریح کرد: با وجود آنکه دولت گاوداری ندارد که دام زنده مازاد دامداران را خریداری و نگهداری کند، از این رو طبق قرارداد 10 هزار تن گوشت گوساله با نرخ هر کیلو 60 هزار تومان و 3 هزار تن گوشت گوسفندی از دامداران خریداری می‌کنیم.

    برچسب ها