عصر خودرو

رئیس هیات عامل ایمیدرو در همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران مطرح کرد:

صادرات فولاد از بورس کالای ایران برای تاثیرگذاری بر قیمت های منطقه

عصر بازار- رئیس هیات عامل ایمیدرو در حاشیه ششمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار گفت: امسال ۳ میلیون تن فولاد از کشور صادر شده که یک رکورد به حساب می آید، همچنین با توجه به لغو تحریم های بین المللی امکان صادرات از بورس کالای ایران وجود دارد که این اتفاق می تواند قیمت های فولاد در منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.

صادرات فولاد از بورس کالای ایران برای تاثیرگذاری بر قیمت های منطقه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو در این همایش گفت: در همه کشورهای دنیا بورس های کالایی بر قیمت های کالاها تاثیرگذار هستند که با توجه به لغو تحریم های بین المللی، صادرات فولاد از طریق بورس کالا برای تاثیرگذاری بر قیمت های منطقه می تواند شکل بگیرد.

    کرباسیان در ادامه افزود: البته اجرای کامل این کار به برداشته شدن کامل محدودیت های بانکی و نقل و انتقالات پول بستگی دارد که با توجه به گشایش های به وجود آمده در این خصوص، بورس کالای ایران می تواند صادرات فولاد را آغاز کند.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه به تامین مالی صنایع از طریق بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکل تامین مالی صنایع مختلف در شرایط کنونی بورس کالا یکی از راهکارهای مناسب برای رفع این دغدغه است، به طوری که به تازگی چند شرکت از این روش استفاده کردند و برای مثال تامین مالی طلای زرشوران نیز به زودی اجرایی می شود.

    وی در پایان گفت:  انتظار داریم برای هماهنگی هر چه بیشتر روند تامین مالی شرکت ها ازطریق بازار سرمایه ،مقدمات اجرایی کردن فرآینده های مرتبط با تامین مالی تسریع شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها