عصر خودرو

در مجمع عمومی عادی سالانه مصوب شد

پرداخت ۲۱۰ ریال سود برای هر سهم بانک کارآفرین

عصر بازار: بنا بر تصمیم سهامداران در مجمع عمومی عادی سالانه بانک کارآفرین، مصوب شد که به هر سهم بانک کارآفرین برای سال مالی ۹۳، مبلغ ۲۱۰ ریال سود خالص پرداخت و مابقی نیز به عنوان سود سهام به حساب افزایش سرمایه منظور شود.

پرداخت ۲۱۰ ریال سود برای هر سهم بانک کارآفرین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در مجمع عمومی عادی سالانه این بانک که در روز سه شنبه 30 تیرماه در سالن همایش های ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی با حضور اکثریت سهامداران (صاحبان 92 درصد سهام) برگزار شد، صورت های مالی سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1393 به تصویب رسید.

    عطاءاله آیت اللهی، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره بانک کارآفرین با ارائه گزارشی به سهامداران، به وضعیت مالی سال 93 در بخش درآمدها و بدهی ها اشاره کرد و گفت: در سال 93 جمع دارایی های بانک مبلغ 112,073 میلیارد ریال است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که دارایی های بانک 100,258 میلیارد ریال بوده است، 12 درصد رشد داشته است.

    وی همچنین تصریح کرد: در سال مالی منتهی به 92 درآمد حاصل از تسهیلات بانک مبلغ 12,495 میلیارد ریال بود، در حالی که در سال مالی 93 این مبلغ به 16،653 میلیارد ریال رسیده و 33 درصد رشد را در این شاخص تجربه کرده است.

    وی در ادامه با اشاره به قانونمداری و شفافیت بانک در اجرای قانون گفت: 85 درصد از درآمدهای بانک از محل فعالیت های بانکی حاصل شده، نه بنگاه داری؛ و این مسأله یکی از افتخارات این بانک و همچنین از عوامل اصلی رشد EPS بانک در سال های اخیر بوده است.

    آیت اللهی با ارائه بخش دیگری از گزارش خود به سهامداران گفت: در سال مالی گذشته، بانک کارآفرین حائز رتبه نخست در گروه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری از لحاظ شاخص بازدهی فروش براساس رتبه بندی صد شرکت برتر IMI-100 و رتبه دوم شفافیت مالی در میان گروه بانک های برتر کشور براساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار شد.

    مهندس آیت اللهی در ادامه با اشاره به افزایش تعداد شعب بانک در سال 93 در مقایسه با سال 92 اظهار داشت: تا پایان سال 92، بانک کارآفرین دارای 98 شعبه در سراسر کشور بود، اما در سال 93 به دلیل عدم توفیق کسب مجوز از بانک مرکزی افزایش قابل توجهی نداشت.

    همچنین وی اظهار داشت: بانک در حال حاضر مجوز 7 شعبه جدید را اخذ نموده و در پی آن هستیم که طی دو ماه آینده، تعداد شعب دایر بانک را به 108 شعبه برسانیم.

    آیت اللهی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه بانک کارآفرین در سال جاری رساندن این تعداد حداقل به 120 شعبه است.

    مدیرعامل بانک کارآفرین با اشاره به سناریوهای بانک جهت آمادگی برای شرایط پساتحریم خاطرنشان کرد: مدیریت امور بین الملل بانک خوشبختانه از همان سال های ابتدایی تأسیس خود سنگ بنای محکمی را از نظر جذب پرسنل کارآزموده و مدیریت شایسته پایه گذاشته است. اما با این حساب بانک می بایست از نظر امکانات سخت افزاری نیز خود را مهیای این پیشامد بزرگ کند.

    آیت اللهی در بخشی دیگر از گزارش خود با اشاره به توسعه زیرساخت های بانکداری الکترونیک در بانک کارآفرین برای سال 94، یادآور شد: یکی از اولویت های ما در سال پیش رو، توسعه بانکداری الکترونیکی با بالا بردن ضریب امنیت اعم از سخت افزاری و نرم افزاری جهت حفظ اطلاعات و دارائی های مشتریان گرانقدر، تنوع بخشی در خدمات بانکداری نوین، عرضه محصولات متنوع جدید و توسعه شبکه خدمت رسانی از طریق ایجاد فضاهای جدید است.

    برچسب ها