عصر خودرو

شاهدایی شفاف‌سازی کرد

پیچ‌وخم ۴ میلیارد دلاری مذاکرات پتروشیمی ایران با باسف آلمان

عصر بازار- معاون وزیر نفت با اشاره به ادامه مذاکرات با شرکت آلمانی باسف گفت: سرمایه گذاری این شرکت آلمانی در ایران هنوز نهایی نشده است.

پیچ‌وخم ۴ میلیارد دلاری مذاکرات پتروشیمی ایران با باسف آلمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مرضیه شاهدایی درباره سرمایه گذاری چهار میلیارد دلاری شرکت باسف (BASF) اظهار کرد: گفت‌وگوها با این شرکت آلمانی ادامه دارد و هنوز هیچ موضوعی در این‌باره قطعی نشده است.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: حجم سرمایه گذاری از سوی باسف و منطقه مورد نظر هنوز مشخص نشده است.

    گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان نیز در سفر ماه گذشته خود به ایران گفته بود: هم اکنون نمی توان حجم سرمایه گذاری شرکتهای آلمانی را در ایران مشخص کرد، اما انتظار داریم با توجه به علاقه مندی شرکتهای کشور ما برای فعالیت در ایران، توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با تهران با چشم اندازهای مناسبی روبرو باشد.

    براساس گزارش وزارت نفت، آلمانی‌ها نخستین هیات تجاری بودند که پس از تصویب برجام به ریاست زیگمار گابریل، معاون صدراعظم آلمان به ایران آمدند و هم اکنون با توجه به لغو تحریمها علیه ایران، مذاکرات آنها برای توسعه همکاریهای اقتصادی و سرمایه‌گذاری در بخشهای مختلف صنعت از جمله صنعت پتروشیمی ادامه دارد.

    باسف تاکنون ٦ شهرک پتروشیمی در کشورهای مختلف دنیا ایجاد کرده است؛ این شرکت آلمانی در سال 2014  با درآمد ٧٤ میلیارد یورویی،‌ رتبه نخست شرکتهای پتروشیمی دنیا را کسب کرده است.

    اظهارات اخیر شاهدایی درحالی مطرح می‌شود که پیشتر برخی رسانه‌های داخلی از توافق 4 میلیارد دلاری با باسف آلمان به نقل از وی خبر داده بودند، اما شرکت آلمانی این توافق را تایید نکرده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها