عصر خودرو

تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی اصناف تا پایان تیرماه

عصر بازار- طبق اعلام اتاق اصناف ایران فعالان صنفی برای تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی عملکرد مشاغل سال ۱۳۹۸ تا پایان تیرماه سال جاری فرصت دارند.

تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی اصناف تا پایان تیرماه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، اتاق اصناف ایران اعلام کرد که شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات عملکرد 98 مشاغل موافقت کرده است.

    با این مصوبه، فعالان صنفی برای تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی عملکرد مشاغل سال 1398 تا پایان تیرماه سال جاری (1399) فرصت دارند.

    پیش‌تر هم نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در اتاق اصناف ایران از تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیات ارزش افزوده متعلق به دوره زمستان 1398 تا تاریخ 31 اردیبهشت ماه 1399 خبر داده بود.

    همچنین هفته گذشته معاون حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت صمت اعلام کرد که برای حمایت از بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا، به هر بنگاه فعال به ازای هر نفر شاغل 12 میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌شود و پیش‌بینی شده 50 یا 70 درصد از این مبلغ، بسته به وضعیت بنگاه به شاغلین پرداخت شود و بقیه آن صرف سرمایه در گردش واحد شود.

    شیوع ویروس کرونا و کم شدن رفت‌وآمدها برای پیشگیری در ماه پایانی سال که عمدتا روزهای پررونقی برای کسب وکارهای خرد و کارگران فصلی است، باعث شده فعالان تجاری، اصناف مختلف و کارگران دچار آسیب‌های جدی شوند؛ به‌طوری‌که براساس گزارش دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صمت در روزهای پایانی سال گذشته بخش‌های مختلف اقتصادی بین 35 تا 100 درصد کاهش تقاضا داشتند و بیشترین آسیب هم مربوط به خدمات گردشگری و باشگاه‌های ورزشی بوده که تقاضای آن‌ها در اسفند ماه به صفر رسیده بود. همچنین فعالیت اصناف غیرضروری از 8 تا 30 فروردین در تهران و تا 23 فروردین در سایر استان‌ها برای کنترل شیوع ویروس کرونا ممنوع بود که این مسئله منجر به تشدید خسارات واحدهای صنفی شد.

    برچسب ها