عصر خودرو

نخست‌وزیر ژاپن به تهران می‌آید

امیدواری زنگنه به بازگشت واردات نفت ژاپن از ایران به سطح پیش از تحریم‌ها

عصر بازار- وزیر نفت از سفر شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به تهران در سال ۲۰۱۶ خبر داد و گفت: انتظار داریم شرکتهای ژاپنی خرید نفت خام ایران را حداقل به سطح پیش از تحریمها برساند.

امیدواری زنگنه به بازگشت واردات نفت ژاپن از ایران به سطح پیش از تحریم‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بیژن زنگنه بعد ازظهرامروز (دوشنبه، ٢٦بهمن ماه) در دیدار با کاتسو یوکی کاوایی، مشاور نخست وزیر ژاپن با اشاره به این که در ایران علاقه مندی تاریخی برای داشتن روابط راهبردی با ژاپن وجود دارد، تصریح کرد: تهران و توکیو می توانند در بخش نفت این روابط را که از گذشته وجود داشته است، ادامه دهند.

    وی با بیان این که با لغو تحریمها روابط دو کشور می تواند دوباره با شتاب قابل توجه و رو به رشدی ادامه یابد، اظهار کرد: ایران و ژاپن در شاخه های مختلف بویژه در بخش انرژی می توانند روابط راهبردی داشته باشند.

    وزیر نفت صادرات نفت خام ایران به ژاپن را یکی از مهمترین بخش همکاری دو کشور دانست و عنوان کرد: ما انتظار داریم ژاپن و شرکتهای ژاپنی که تحت مدیریت و هدایت دولت این کشور قرار دارند خرید نفت خام را حداقل به سطح پیش از تحریمها برساند.

    زنگنه با یادآوری دوران وزارت خود در دولتهای هفتم و هشتم و با اشاره به این که پایه های روابط راهبردی با ژاپن در بخش تولید نفت در آن مقطع گذاشته شده است، تصریح کرد: قرارداد توسعه میدان آزادگان در آن مقطع امضا شد.

    وی با اشاره به این که با وجود علاقه مندی دو کشور متاسفانه به دلیل تحریم این برنامه ها پیش نرفت، زمینه همکاری دو کشور را در بخشهای پالایش نفت، ال ان جی، پتروشیمی، سرمایه گذاری و تامین مالی پروژه ها از سوی شرکتهای ژاپنی عنوان کرد و به پایگاه خبری وزارت نفت گفت: به اعتقاد من فرصتهای بزرگی پیش روی شرکتهای ژاپنی وجود دارد.

    وزیر نفت با بیان این که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن امسال (2016) به تهران سفر می کند، تصریح کرد: سفر هیئت ژاپنی به تهران به ریاست مشاور نخست وزیر ژاپن برای شناسایی علایق دو کشور برای همکاری و فراهم کردن مقدمات سفر نخست وزیر این کشور به ایران انجام شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها