عصر خودرو

تهران و میلان توافقنامه همکاری امضا کردند

عصر بازار- شهرهای تهران و میلان توافقنامه همکاری امضا کردند.

تهران و میلان توافقنامه همکاری امضا کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شهرهای تهران و میلان که ظهر امروز در برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: هرچند در چند سال گذشته تحریم‌های ظالمانه آمریکا باعث کاهش روابط ایران و ایتالیا و همچنین دیگر کشورها شد اما از دو جهت خوشحالیم؛ نخست اینکه آمریکا به تصمیم غلط خود در گذشته پی برد و مسیر همکاری و شکستن تحریم‌ها فراهم شد.

    وی ادامه داد: ایران توانست به افکار عمومی دنیا ثابت کند که کشوری قدرتمند و صلح‌جو است. خیلی خوشحالیم این فرصت فراهم شد که بین دو کشور و شهرهای بزرگ تهران و میلان این ارتباط و همکاری برقرار می‌شود و عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران خواهد شد.

    شهردار تهران تصریح کرد: بدون‌شک میلان یکی از شهرهای بزرگ، تاریخی، صنعتی و تأثیرگذار بوده و خواهد بود و از اینکه این تفاهم نامه بین دو شهر امضا می‌شود بسیار خوشحالیم. به زودی براساس دعوت شهردار میلان از این شهر بازدید خواهیم کرد.

    جولیانو پیزاپیا شهردار میلان نیز در ادامه اظهارات قالیباف، گفت: امروز برای تهران و میلان روز فرخنده‌ای است چرا که علی رغم دشواری‌های گذشته بین دو کشور توانسته‌ایم روابط خودمان را با یکدیگر حفظ کنیم.

    وی ادامه داد: همکاری‌های زیادی بین شهرهای تهران و میلان وجود داشته به ویژه در نمایشگاه اکسپوی میلان که شاهد حضور پررنگ کشور ایران بودیم و نمایشگاه مشترک دیگری بین این دو کشور برگزار شد.

    شهردار میلان افزود: بنده از حضورم در تهران مسرورم چرا که توانستم پویایی شهر شما را مشاهده کنم و علی‌رغم مدت کوتاهی که در این شهر هستم خود را یکی از شهروندان تهران می‌دانم.

    وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه نقطه عطف همکاری‌های بین این دو شهر خواهد بود، گفت: نمایشگاه سه سالانه معماری و دیزاین طی چند ماه آینده برگزار خواهد شد؛ پیشنهاد ما این است که به مناسبت برگزاری این نمایشگاه در اوایل اردیبهشت هفته‌ای به عنوان هفته تهران در میلان تعیین شود تا فرهنگ غنای کشور شما به نمایش درآید.

    پیزاپیا گفت: در فرصت باقیمانده از این سفر تیم همراه ما نقاط مشترک قابل بررسی برای انجام همکاری‌های دوجانبه این دو شهر را انجام خواهند داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها