عصر خودرو

رئیس سازمان خصوصی سازی خبر داد:

پذیره نویسی در صندوق های ETF نیازی به کد بورسی ندارد

عصر بازار- رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در گام اول واگذاری به روش ETF افراد بدون نیاز به کد بورسی می‌توانند در سامانه صندوق مورد نظر تنها با کد ملی پذیره نویسی کنند. اما برای ادامه باید کد بورسی بگیرند.

پذیره نویسی در صندوق های ETF نیازی به کد بورسی ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگها خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، علیرضا صالح با اشاره به واگذاری شرکت‌های دولتی به روش ETF ، گفت: در روش‌های قبلی سهام را یا به صورت تدریجی بر اساس قیمت تابلو بورس می‌فروختیم یا به صورت بلوک مدیریتی واگذار می‌کردیم اما در این روش دنبال این هستیم که بر اساس اهداف اصل 44 قانون اساسی مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تأمین عدالت اجتماعی را گسترش دهیم و مردم را به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری برای بهبود درآمد تشویق کنیم.

    وی ادامه داد: در روش ETF صندوق‌هایی از شرکت‌های مختلف وجود دارد و هر فرد می‌تواند با پس انداز دو میلیون تومان در این صندوق‌ها سرمایه گذاری کند بنابراین یک خانواده 4 نفره می‌تواند 8 میلیون تومان واحد بخرد.

    رئیس سازمان خصوصی سازی درباره انتخاب بورس‌ها برای هر صندوق گفت: در این روش سعی کردیم که بهترین بورس‌های روی تابلو را انتخاب کنیم که مردم خیالشان از بابت سوددهی آنها راحت باشد. مادر صندوق‌ها از یک شرکت نگذاشتیم بلکه مجموعه‌ای از شرکت مختلف را گذاشتیم که نتیجه جمعی آن به نفع مردم باشد.

    وی با اشاره به تخفیف این سهام برای مردم گفت: برای مردم تخفیف 20 درصدی در نظر گرفته شده است ضمن این تخفیف، مبلغ سهام میانگین ارزش در ماه گذشته از زمان صدور آگهی محاسبه می‌شود و این هم خود نوع تخفیف دیگری است.
    صالح در زمینه ارزش هر واحد صندوق گفت: ارزش هر واحد این صندوق ده هزار تومان است و هر فرد نهایتاً دو میلیون تومان می‌تواند واحد بخرد.

    وی ادامه داد: اساسنامه و امیدنامه اولین صندوق را به زودی در کدال منتشر می‌شود و مردم می‌توانند با علم به آن تصمیم به پذیره نویسی کنند.

    صالح در پاسخ به این سوال که آیا برای پذیره نویسی نیازی به کد بورسی است یا خیر گفت: در گام اول برای اینکه ممکن است برخی افراد کد بورسی نداشته باشند برای عدم تضییع حقوق افرادی که کد بورسی ندارند از همه با کد ملی منحصر به فرد پذیره‌نویسی می‌شود و افراد می‌توانند با همان کد ملی و بدون نیاز به مراجعه حضوری وارد سامانه صندوق مورد نظر شوند و 2 میلیون تومان را ثبت سفارش کنند و این فرصت داده می‌شود که تا زمان تشکیل بلوک صندوق کد بورسی گرفته شود.

    وی در پایان خاطر نشان کرد: با این روش علاوه بر کمک به مردم این ماهیگیری را یاد داده ایم که از طریق بازار سرمایه، دارایی خود را پس انداز کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو