عصر خودرو

توصیه مدیرعامل مشاور سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین به سهام‌داران

سهام هر شرکتی را نخرید

عصر بازار- مدیرعامل مشاور سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین به سهام‌داران توصیه کرد: وارد هر سهمی نشوید و برای خرید فقط به شرایط بازار سهم توجه نکنید بلکه عملکرد واقعی شرکت را برای سالهای اینده تحلیل کنید

سهام هر شرکتی را نخرید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸:۰۰

    محمد مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصربازار» با اشاره به اینکه بنا شده نرخ سود بانکی 18 درصد شود، افزود:  این مهم نشان می‌‌دهد بخشی از  منابعی که در بانک‌ها وجود دارد می تواند  وارد بازارهای دیگر شود و در این میان بازار سرمایه بهترین مکان برای ورود نقدینگی است. این بازار نسبت به بازارهای موازی برای اقتصاد مفیدتر است و ورود نقدینگی به بازارهایی مانند ارز یا طلا به اقتصاد ضربه می‌زند.
    وی تقاضای ایجاد شده در بورس را ناشی از ورود نقدینگی از محل ذکر شده و سرمایه‌گذاری خارجی دانست و ادامه داد: کاهش هزینه‌های مالی، تامین مالی‌های ارزان قیمت‌تر و رفع تحریم‌ها به رشد بیشتر بازار سرمایه کمک می‌کند و امیدواریم نقدینگی بیشتری به این بازار بیاید.
    مدیرعامل مشاور سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین گفت: خوشبینی و انتظارات، بازار سرمایه را به پیش می‌راند و در حال حاضر این جو خوشبینی سبب رشد بازار شده است. همچنین در این میان صنعت خودرو که در دوره تحریم بیشترین مشکلات را داشته‌ است، از رشد مناسبی برخوردار شده و دولت نیز با توجه به حساسیت‌هایی که روی این صنعت دارد از آن حمایت می‌کند.
    به گفته مرادی، با وجود اینکه پس از برجام بازار رشد مناسبی داشته است، اما هنوز تاثیر عملی در شرکت‌ها رخ نداده است.
    این فعال بازار سرمایه به سهام‌داران نیز توصیه کرد: سهام‌داران وارد هر سهمی نشوند و سهام شرکت‌هایی که زیان انباشته زیادی دارند  و امیدی به جبران این زیانها وجود ندارد را نخرند. همچنین اکنون شاهد خرید و فروش سهام شرکت‌هایی هستیم که قیمت‌ آنها از ارزش جایگزینی شرکت بالاتر رفته است. بنابراین باید با تحلیل خرید و فروش کرد.
    وی به شایعات و حدس و گمان‌های رایج اشاره و تشریح کرد: در این شرایط هیجانی بازار این اخبار باید به درستی بررسی و تاثیر اخبار مثبت منطقی محاسبه شود. همچنین زمان تاثیر این اخبار را نیز باید به درستی در نظر گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها