عصر خودرو

اجرای طرح خوداظهاری و قرائت کنتورهای برق توسط مشترکان

عصر بازار- سخنگوی صنعت برق گفت: شرکت توانیر در راستای رفاه حال مشترکان برق، امکان قرائت کنتور و ارسال اطلاعات مصرف برق توسط مشترک را از طریق درگاه‌های دیجیتال فراهم کرده است.

اجرای طرح خوداظهاری و قرائت کنتورهای برق توسط مشترکان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶:۰۰

    به‌ گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، "مصطفی رجبی‌مشهدی" در این رابطه افزود: استفاده از این امکان کاملا اختیاری است و در صورتی که مشترکان تمایل به استفاده از این روش نداشته باشند، همکاران صنعت برق برای قرائت کنتور مراجعه خواهند کرد.

    وی خاطرنشان کرد: مشترکانی که هنگام مراجعه مامور در محل حضور ندارند و یا به هر دلیلی تمایل ندارند ماموران قرائت به محل مراجعه کنند، می‌توانند پس از دریافت پیامک شرکت توزیع و در بازه زمانی مشخص شده در پیامک ارسالی، اطلاعات مصرف را از طریق سایت اینترنتی www.saapa.ir و یا اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق که از سایت شرکت‌های توزیع قابل دریافت است، اعلام نمایند.

    سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در همین راستا شرکت‌های توزیع پس از بررسی و صحت‌سنجی اطلاعات مصرف، قبض برق را صادر کرده و بدیهی است درصورت عدم ارسال اطلاعات و یا ارسال اطلاعات نادرست، ماموران طبق روال قبل جهت قرائت مراجعه خواهند نمود.

    رجبی‌مشهدی یادآور شد: با توجه به امکانات ویژه‌ای که در اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق در این زمینه پیش‌بینی شده، از جمله امکان ارسال اطلاعات مصرف صرفا با عکس گرفتن از کنتور با گوشی همراه و ارسال آن در محیط نرم‌افزار و راهنمایی نحوه قرائت با توجه به نوع کنتور، توصیه می‌شود اپلیکیشن پیش‌بینی شده را در گوشی همراه نصب و از آن برای این منظور استفاده شود.

    سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه این نرم‌افزار علاوه بر فراهم نمودن امکان ارسال اطلاعات مصرف برق، امکان مشاهده و پرداخت قبض صادر شده را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک تمامی خدمات (غیرحضوری) فروش و پس از فروش شرکت برق از طریق این نرم‌افزار ارائه خواهد شد.

    برچسب ها