عصر خودرو

توقف روند نزولی بورس‌های آسیایی با صعود چشمگیر سهام توکیو

عصر بازار- روند نزولی که بازارهای آسیایی در پنج روز معامله گذشته داشتند روز دوشنبه متوقف شد با این همه با استمرار نگرانی‌های اقتصادی و افت قیمت نفت ممکن است عمر این صعود کوتاه باشد.

توقف روند نزولی بورس‌های آسیایی با صعود چشمگیر سهام توکیو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شاخص ام اس سی آی بورسهای آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن 2.3 درصد رشد کرد. این شاخص از ابتدای سال 2016 تاکنون 10 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

    شاخص نیک‌کی 225 ژاپن از افت هفته گذشته بهبود یافت و به دومین رشد بزرگ یک روزه در سه سال گذشته دست یافت. این شاخص 7.2 درصد رشد کرد و در 16022.58 واحد ایستاد. شاخص کسپی کره جنوبی با 1.5 درصد رشد در 1862.20 واحد قرار گرفت. هانگ سنگ هنگ کنگ با 2.9 درصد افزایش، به 18847.42 واحد رسید و شاخص شانگهای کامپوزیت در سرزمین اصلی چین 0.6 درصد افت کرد و 2746.20 واحد بود. شاخص اس اند پی/ای اس ایکس 200 استرالیا 1.6 درصد صعود کرد و در 4843.50 واحد ایستاد. شاخص سهام تایوان ثابت بود در حالیکه سایر بازارهای آسیای جنوب شرقی صعود کردند.

    بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، بازار سهام ژاپن روز دوشنبه صعود چشمگیری را شاهد بود و رشد مثبت سایر بازارهای منطقه را هدایت کرد. آمار اقتصادی نامطلوبی که امید سرمایه گذاران را به معرفی اقدامات محرک اقتصادی بیشتر در سومین اقتصاد بزرگ جهان برانگیخته و باعث ضعیف شدن ین شده است به این صعود کمک کرد. جدیدترین آمار نشان داد اقتصاد ژاپن بر مبنای سالانه در سه ماهه پایانی سال 2015 به دلیل تقاضای مصرفی ضعیف و کاهش صادرات به میزان 1.4 درصد کوچک شده است. این آمار شکستی برای برنامه احیای اقتصادی شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به شمار می‌رود که با هدف بالا بردن فشارهای تورمی بواسطه سیاست تسهیل مقداری پول اجرا شده است.

    اظهارات رئیس بانک مرکزی چین که نگرانی سرمایه گذاران نسبت به کاهش ارزش یوان را رفع کرد، فضای مثبتی در بازارهای منطقه ایجاد کرد. رئیس بانک مرکزی چین در مصاحبه با مجله کایشین اظهار کرد هیچ دلیلی برای کاهش بیشتر ارزش یوان وجود ندارد. اظهارات مذکور همسایگان صادرکننده چین را که نگران بودند رقابت پذیری آنها با کاهش بیشتر ارزش یوان دچار لطمه شود آسوده خاطر ساخت.

    در این بین بازارهای چین که پس از گذراندن یک هفته تعطیلات سال نوی چینی امروز گشایش یافتند در مواجهه با ریزش چشمگیر اخیر بازارهای جهانی افت کردند. همچنین بازارهای این کشور به آمارهای تجارت ماهانه واکنش نشان دادند. طبق آمار گمرکی، صادرات 11 درصد و واردات حدود یک پنجم کاهش داشت و استمرار ضعف دومین اقتصاد بزرگ جهان را بارز کرد.

    در وال استریت شاخصهای بزرگ هفته گذشته را در سطح بالاتری به پایان رساندند. روز جمعه شاخص داوجونز اینداستریال اوریج دو درصد رشد کرد و به 15973.84 واحد رسید. استاندارد اند پورز 500 با دو درصد رشد، به 1864.78واحد رسید و نزدک کامپوزیت با 1.7 درصد رشد، در 4337.51 واحد ایستاد.

    در معاملات الکترونیکی بازار بورس کالای نیویورک نفت خام آمریکا با 17 سنت کاهش، به 29.27 دلار در هر بشکه رسید و نفت برنت که مبنای معاملات بین المللی است در بازار لندن با 9 سنت افزایش، 33.27 دلار در هر بشکه بود. قیمت نفت روز جمعه با مطرح شدن احتمال کاهش هماهنگ تولید از سوی امارات متحده عربی بیش از 12 درصد رشد کرده بود.

    طلا که هفته گذشته با فرار سرمایه گذاران از دارایی‌های پریسک بزرگترین رشد هفتگی در چهار سال گذشته را داشت، با کاهش روبرو شد و هر اونس این فلز زرد 1222.80 دلار معامله شد.

    در بازارهای ارزی، دلار از 113.22 ین در روز جمعه به 113.89ین افزایش یافت و یورو از 1.1257 دلار به 1.1209 دلار ضعیف شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها