عصر خودرو

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران:

صادرات روزانه تخم مرغ به ۱۵۰ تن رسید

عصر بازار- رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن تخم مرغ عمدتا به عراق صادر می‌شود.

صادرات روزانه تخم مرغ به ۱۵۰ تن رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران،  ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از ثبات قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 7 هزار و 900 تا 8 هزار تومان معادل شانه‌ای 16 هزار تومان است.

    وی افزود: باتوجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، نرخ تمام شده هر کیلو تخم مرغ بالای 9 هزار تومان است، درحالیکه هم اکنون قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ 7 هزار و 740 تومان است.
    نهاده‌های دامی 70 درصد بالاتر از قیمت مصوب عرضه می‌شود

    نبی پور با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌ها 60 تا 70 درصد بالاتر از نرخ مصوب است، بیان کرد: قیمت مصوب هر کیلو ذرت یک هزار و 350 تومان و کنجاله سویا 2 هزار و 450 تومان است، درحالیکه هم اکنون هر کیلو ذرت بالای 2 هزار و 300 تومان و کنجاله سویا 3 هزار و 600 تا 3 هزار و 700 تومان در بازار عرضه می‌شود.

    این مقام مسئول ادامه داد: فروش نهاده 60 تا 70 درصد بالاتر از نرخ مصوب منجر به افزایش 700 تا 800 تومانی قیمت هر کیلو تخم مرغ در بازار شده است.

    وی با انتقاد از عدم تخصیص ارز به نهاده‌های موجود در بنادر گفت: طبق اظهارات مسئولان 2 هزار و 400 تن نهاده در بنادر موجود است که متاسفانه به سبب عدم تخصیص ارز ترخیص نشدند، در حالیکه توزیع این میزان ذرت و کنجاله سویا در بازار مشکل مرغداران را مرتفع می‌کند.

    رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار درباره آینده بازار تخم مرغ بیان کرد: در حال حاضر نهاده با نرخ مصوب به میزان بسیار محدود در اختیار مرغدار قرار می‌گیرد که با این وجود نوسانی را برای بازار تخم مرغ متصور نیستیم.

    وی مجموع تولید روزانه تخم مرغ در کشور را 2 هزار و 900 تا 3 هزار تن اعلام کرد و گفت: با وجود آنکه تخم مرغ ارزانترین پروتئین در دسترس خانوار به شمار می‌رود و مصرف آن با شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است، اما همچنان بخشی از این میزان مازاد بر نیاز بازار داخل به شمار می‌رود.

    نبی پور در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ تصریح کرد: روزانه 100 تا 150 تن تخم مرغ عمدتا به عراق صادر می‌شود.

    برچسب ها