عصر خودرو

سخنگوی وزارت خارجه:

ایران به اتباع همه کشورها به جز ۹ کشور در فرودگاه روادید اعطا می‌کند

عصر بازار- سخنگوی وزارت خارجه اظهار کرد: با توجه به مسائلی از جمله حج و صدور روادید برای اتباع و حجاج ایرانی و نیز برخی از مسائل دیگر این اقتضاء به وجود آمد که یک کشور به عنوان حافظ منافع ایران در عربستان تعیین شود.

ایران به اتباع همه کشورها به جز ۹ کشور در فرودگاه روادید اعطا می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از انتخاب، حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت خارجه طی نشست هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به تعیین دولت سوئیس با عنوان حافظ منافع ایران و عربستان اظهار کرد:‌ در مورد ایران و عربستان دو طرف به این جمع بندی رسیدند که مسائلی وجود دارد از جمله در رابطه با حج و صدور روادید برای اتباع و حجاج ایرانی و برخی مسائل دیگر که در شرایط فعلی روابط سیاسی و دیپلماتیک را از مسیر حافظ منافع اقتضاء می‌کند.

    وی افزود: بر همین اساس ایران از دولت سوئیس تقاضا کرده بود که حافظ منافع ایران در عربستان باشد و مشابه این درخواست را عربستان سعودی از دولت سوئیس داشته است و متعاقبا دو درخواست مورد پذیرش دولت سوئیس قرار گرفت.

    جابری انصاری گفت:‌ بعد از طی مراحل اجرایی و دیپلماتیک دولت سوئیس حفاظت منافع ایران در عربستان و عربستان در ایران را بر عهده خواهد گرفت.

    سخنگوی وزارت خارجه خاطر نشان کرد: در برخی مواقع با وجود آن که روابط سیاسی و رسمی دو کشور قطع می شود ممکن است منافع مشترکی همچنان میان دو کشور وجود داشته باشد که باز نگه داشتن حداقل مجاری دیپلماتیک را ضروری می‌کند و مطابق توافقی که میان دو کشور مذکور صورت گیرد ساز و کار حفاظت از منافع هر یک از کشورها توسط کشوری ثالث مورد استفاده قرار می‌گیرد که در مورد ایران و عربستان به همین شکل عمل شد.

    سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: ایران برای گسترش توریسم در کشور اقدام به اتخاذ تصمیماتی کرده که بر اساس آن به همه اتباع کشورهای جهان به استثنای 9 کشور از جمله ایالات متحده و انگلستان در مبادی فرودگاهی خود روادید اعطا می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها