عصر خودرو

در پایان ساعات معاملاتی امروز؛

چند نماد با صف فروش به استقبال فردا رفتند

عصر بازار: شاخص کل بورس تهران امروز به ۶۷ هزار و ۳۶ واحد رسید که ۶۰۷ واحد نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته کاهش داشته است. این روند نزولی بعد از اعلام توافق ایران با ۶ کشور ابرقدرت جهان کماکان ادامه دارد، این درحالی است که فعالان بازار متعجب از ادامه این روند همچنان با ورود سرمایه گذار خارجی به صعود معاملات در بازار سرمایه امیدوارند.

چند نماد با صف فروش به استقبال فردا رفتند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، حامد ستاک، مدیر معاملات کارگزاری بانک پارسیان وضعیت معاملات امروز بازار را ادامه روند هفته بعد از توافق ارزیابی کرد و افزود: امروز هم مثل چند روز بعد از توافق با وجود خوش بینی فعالان بازارسرمایه، بازار روزی منفی را پشت سر گذاشت. هر چند این روند نزولی تا حدودی فعالین را به پیش بینی روند نزولی در معاملات امروز ترغیب می کرد؛ با این وجود در برخی از نمادهای بازار، به دلیل گزارش های ارائه شده مالی، تقاضای قابل توجهی وجود داشت که عرضه کنندگان این تقاضا را بی پاسخ نگذاشتند.

    ستاک تصریح کرد: گزارش های مطلوب ارائه شده نتوانست روند کلی بازار را به قبل از توافق برگرداند. امروز همچون روزهای گذشته نماد برخی از شرکت ها مثل نماد خودرویی ها پرتقاضا بوده و لیدرهای این گروه نیز در پایان ساعت معاملاتی با صف فروش به استقبال بازار فردا رفتند.

    به گفته او، تنها عاملی که به نوعی زمینه های امیدواری را در فعالین بازار فراهم می کند حضور تقاضای احتمالی جدید از سوی سرمایه گذاران خارجی در بورس است.

    این کارشناس بازار سرمایه نبود نقدینگی کافی در دست سهامداران را از جمله دلایل کاهش حجم معاملات این روزهای بازار می داند و معتقد است: صاحبان نقدینگی ترجیح می دهند کمتر ریسک کنند و تقاضای زیادی از سوی سهامدار برای سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه صورت نمی گیرد و به جای آن سهامدار ترجیح می دهد نقدینگی خود را در جای دیگری سرمایه گذاری کند.

    ستاک در پاسخ به اینکه آیا این رفتار سهامدار منطقی است یا نه، گفت: هر چند بازارها در بسیاری از اوقات منطقی رفتار نمی کنند اما بازار به نوعی دچار تورش رفتاری شده است. این در حالی است که امروز بسیاری از نمادها زیر قیمت معامله شد و با توجه به افق روشنی که در صنایع وجود دارد، قیمت ها به طرف منطقی شدن حرکت نمی کند.

    برچسب ها