عصر خودرو

قمصری ارزان فروشی نفت ایران را رد کرد

تخفیف نفت ایران صحت ندارد

عصر بازار- مدیرامور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران از مذاکرات فشرده با متقاضیان خرید نفت ایران خبر داد و گفت: تخفیف ایران به مشتریان صحت ندارد و قیمت نفت ایران متناسب با قیمت بازار است.

تخفیف نفت ایران صحت ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سید محسن قمصری درباره فروش نفت به مجارستان با اشاره به این که مذاکرات فشرده با متقاضیان نفت ایران در حال انجام است، تصریح کرد: ما هم اکنون نه تنها با مجارستان بلکه با تعداد زیادی از شرکتها در حال مذاکره برای فروش نفت هستیم.

    وی درباره تخفیف ایران به مشتریان نفتی که برخی رسانه های خارجی آن را بیش از عربستان عنوان می کنند، تصریح کرد: قیمت نفت ایران در قراردادهای جدیدی که امضا می شود بر اساس قیمت رسمی است و تخفیف به مشتریان صحت ندارد.

    قمصری سپس به اجرایی شدن قرارداد فروش نفت به شرکت فرانسوی توتال، یک شرکت روسی و همچنین پالایشگران اسپانیایی اشاره کرد و درباره نهایی شدن قرارداد انی و ساراس ایتالیا نیز گفت: مذاکرات با ساراس هفته گذشته انجام شده است و انی نیز بزودی انجام می شود.

    براساس گزارش وزارت نفت، قرارداد فروش روزانه ١٦۰ هزار بشکه نفت ایران به توتال فردا ١٦ فوریه (سه شنبه، ٢٧ بهمن ماه) اجرایی می شود؛ افزایش صادرات نفت مهمترین هدف وزارت نفت در پساتحریم است؛ مدیران ارشد وزارت نفت بارها اظهار کرده بودند ایران بلافاصله پس از لغو تحریمهای نفتی، سهم از دست رفته خود از بازار نفت را باز می ستاند.

    در همین زمینه رکن الدین جوادی، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران نیز اظهار کرد: پس از لغو تحریمها، تولید نفت خام ایران ٤۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و قرار است شرایط مورد نیاز برای افزایش ٢۰۰ هزار بشکه دیگر نیز فراهم شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها