عصر خودرو

آغاز مذاکرات نفتی ایران-غنا؛

ایران آماده صادرات نفت به آفریقا شد

عصر بازار- وزیر نفت از آمادگی ایران برای صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی به غنا خبر داد و گفت: یادداشت تفاهم همکاری میان دو کشور امروز یا فردا امضا می‌شود.

ایران آماده صادرات نفت به آفریقا شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بیژن زنگنه بعد ازظهر امروز در حاشیه دیدار با «امانوئل آرما کوفی بواه» وزیر انرژی و نفت غنا با اشاره به اینکه دیدار و گفتگوی امروز همسو با سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران و توسعه روابط با کشورهای آفریقایی است، گفت: غنا مقدار ناچیزی نفت تولید می کند و هنوز بخش عمده  ذخایر این کشور شناسایی نشده و از ظرفیت‌های خود استفاده نکرده است.

    وزیر نفت با بیان اینکه این کشور به واردات نفت به میزان اندکی نیازمند است، تصریح کرد: در دیدار امروز ایران برای صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی به این کشور آفریقایی اعلام آمادگی کرد.

    این عضو کمابینه دولت با بیان اینکه قرار است به زودی هیئتی از ایران به این کشور سفر کند تا به آنها در بخش پایین دستی، پالایشگاه‌ها و شبکه توزیع کمک کند، تاکید کرد: آنها همچنان خواستار آموزش نیروی انسانی از سوی ایران شدند و قرار است دو کشور در این زمینه با هم همکاری کنند.

    این مقام مسئول با اعلام اینکه یادداشت تفاهمی برای همکاری میان دو کشور در حال تهیه است که امروز یا فردا امضا می‌شود، یادآور شد: در این یادداشت تفاهم چارچوب ها نوشته شده و قرار است بر اساس آن پیگیری‌های بعدی انجام گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها