عصر خودرو

فردا کرکره اصناف کم خطر ‌کردستان بالا می‌رود

عصر بازار- طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا اصناف کم خطر استان کردستان از فردا شنبه فعالیت خود را با توجه به پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت آغاز می‌کنند.

فردا کرکره اصناف کم خطر ‌کردستان بالا می‌رود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، طبق اعلام دستورالعمل مرحله دوم فاصله‌گذاری اجتماعی، اعلام شد که مشاغل و صنوف پرخطر می‌بایست همچنان تعطیل باشند و در سوی دیگر مشاغل و کسب و کارهای کم خطر تحت اجرای پروتکل بهداشتی وزارت بهداشت باز و فعالیت داشته باشند.

    طبق دستورالعمل از روز شنبه صنوف کم خطر مشغول به فعالیت خواهند شد و گشت مشترکی نیز با همکاری فرمانداری‌ها، ادارات صمت، اتاق اصناف، روسای اتحادیه‌های صنفی ذیربط، شهرداری، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت به نظارت بر تعطیلی اصناف پرخطر اعلامی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مشغول به فعالیت می‌شود.

    بختیار خلیقی، معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات سازمان صمت کردستان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه صنوف کم‌خطر از روز شنبه فعالیت خود را در استان کردستان آغاز می‌کنند اظهار کرد: صنوف پرخطر شامل فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای غیر از FMCG، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ و اغذیه فروشی و طباخی و فست‌فود، گرمابه و سونا و ماساژ است.

    وی افزود: روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی وتفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی و تالارهای پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها و تریا نیز جز صنوف پرخطر به حساب می‌آیند.

    سایر صنوف جز کسب و کارهای کم‌خطر و با ریسک کم شناسایی شده‌اند که می‌توانند فعالیت خود را از شنبه 23 فروردین ماه آغاز کنند.

    روز گذشته نیز علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: کلیه واحدهای صنفی و صنعتی از صبح جمعه 22 فروردین در سامانه ثبت نام اصناف و صنایع به نشانی salamat.gov.ir ثبت نام نمایند.

    وی گفت: ثبت نام از واحدهای صنفی و صنعتی به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

    معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: راهنما و الزامات سلامت محیط و کار شاغلین و مشتریان با توجه به نوع فعالیت پس از تکمیل ثبت نام بصورت الکترونیک در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

    دکتر رئیسی تصریح کرد: همچنین برای استفاده از تمامی راهنماها و الزامات می‌توان به سایت مرکز سلامت محیط و کار به نشانی: http://markazsalamat.behdasht.gov.ir مراجعه کرد.

    ورود ویروس کرونا به کشور فعالیت اصناف را مختل کرد و پس از اعلام طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، از 8 فروردین ماه فعالیت تعداد زیادی از اصناف کشور فعالیت خود را متوقف کردند اما اکنون پس از گذشت ١4 روز بنابر ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا صنوف کم خطر از روز شنبه و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

    برچسب ها